صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

خرید گرمخانه غذا در شیراز

خرید گرمخانه غذا در شیراز

آشنایی با گرمخانه غذا

گرمخانه غذا که تحت عنوان گرم نگه‌دارنده غذا نیز شناخته می‌شود، دستگاهی است که در انواع مختلفی تولید و در جهت گرم نگه‌داشتن غذاهای مختلف استفاده می‌شود. گرمخانه غذا در انواع مختلفی از جمله گازی و برقی وجود دارد که هر یک با استفاده از مکانیسم مشخصی اقدام به گرم نگه‌داشتن غذا می‌نمایند. گرمخانه غذا (نوع مرطوب) در واقع به‌عنوان فر بخارپزی شناخته می‌شود که غذا با قرار گرفتن در اتاقک مخصوص آن گرم نگه‌داشته می‌شود. در این مطلب شما را بیشتر با گرمخانه غذا، کاربردها و انواع آن آشنا می‌کنیم.

گرمخانه غذا

گرمخانه غذا چیست؟

گرم‌خانه غذا در واقع دستگاهی است که با به‌کارگیری مکانیسم خشک یا مرطوب، غذاها را گرم نگه می‌دارد. همان‌طور که گفته شد، گرمخانه غذا (نوع دستگاه با مکانیسم مرطوب) در حکم یک فر بخارپز است که وظیفه گرم نگه‌داشتن غذاهایی با حجم و اندازه مختلف را دارد. گرمخانه غذا دارای اتاقکی است که بر روی قسمت مخزن آب دستگاه قرار گرفته است که بخار حاصل از گرم شدن آب موجود در آن موجب گرم نگه‌داشتن غذا خواهد شد. با استفاده از این دستگاه برای گرم کردن غذا، می‌توانید از بوی ناشی از سوختگی غذاها و خوردن ناگزیر غذاهای سوخته برای همیشه راحت شوید.

 

دستگاه‌های گرمخانه غذا، در انواع و گنجایش‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. شما با توجه به نیاز خود می‌توانید دستگاهی با گنجایش مناسب برای مصارف خود انتخاب کرده و خریداری نمایید. همچنین گرمخانه غذا در انواعی مانند معمولی، دیجیتال و اتوماتیک ساخته می‌شود که هر یک ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. از لحاظ گنجایش نیز می‌توان گرمخانه غذا را به انواع 20 نفره، 50 نفره، 100 نفره، 200 نفره و … تقسیم کرد.

 

گرم خانه غذا

انواع گرمخانه غذا

از آنجا که مواد غذایی و نگهداری از آن ها بسایر حائز اهمیت است.نگهداری غذا در دمای مناسب بسیار ارزشمند است.سرو کردن غذا بصورت سرد  یا خیی گرم اصلا خوشایند کسی نیست و اگر که مدت زمان کوتاهی برای سرو کردن غذا داشته باشیم قطعا استفاده از گرمخانه بسیار مناسب است. گرمخانه وسیله مدرنی می باشد که در ابعاد و ظرفیت های متفاوتی عرضه می گردد و در حجم زیادی قابل استفاده می باشد.

 

این وسیله کارآمد در اکثر رستوران ها، شرکت ها، کترینگ ها، هتل ها،ادارات و ارگان های دولتی و هر مکانی که نیاز به گرم کردن غذا باشد دیده می شود.

 

گرمخانه غذا با توجه به سوختی که مصرف می کند به دو نوع تقسیم می شود.

گرمخانه گازی:

در مدل گرمخانه گازی از گاز مصرفی شهری بهره مند می باشد که دارای ترموکوبل می باشد.این دستگاه از امنیت بالایی برخوردار است.اگر به هر دلیلی وزش باد رخ دهد. در طبقات آن شلف توری کار گذاشته می شود ک موجب می شود جریان هوای گرم براحتی بین طبقات عبور کند و باعث گرم شدن غذا شود. 

 

گرم خانه برقی:

این روش گرمخانه با برق کار می کند دارای یک نمایشگر دیجیتال می باشد که دمای داخی را نمایش می دهد.این دستگاه به کمک ترموستات کار می کند که هوشمند است و هنگام گرم شدن و رسیدن به دمای مورد نظر خاموش می شود.عملکرد این ترموستات بصورت اتومات است.چنانچه دما افزایش یابد ترموستات خاموش شده و اگر دما کاهش یابد ترموستات گرمکن را روشن می کند و بدین صورت گرمخانه غذا کار می کند.

 

کاربرد گرمخانه غذا

در مراکزی مانند بیمارستان‌ها، اداره‌ها، شرکت‌ها، مدارس و…، در رابطه با گرم نگه‌داشتن غذای افرادی که در تایم‌های زمانی مختلفی اقدام به غذا خوردن می‌کنند، همیشه مشکلاتی وجود داشته که این مشکل با استفاده از گرمخانه غذا به‌طور کامل حل شده است. در واقع با استفاده از این دستگاه در مراکز نام برده، می‌توانید غذاهای مختلف را در دمایی گرم و مطلوب، بدون نگرانی از بابت سوختن غذا و… نگه‌داشته و در تایم‌های زمانی مختلف، غذا را به‌صورت گرم و لذیذ استفاده کنید.

دستگاه گرم‌خانه غذا دارای چه قطعاتی است؟

1- بدنه خارجی: این دستگاه نیز مانند هر دستگاه دیگری دارای بدنه خارجی برای محافظت از سایر قطعات و همچنین زیبایی ظاهری است. بدنه خارجی گرمخانه غذا از جنس استیل استنلس بوده که دارای قابلیت مقاومت بالا در مقابل عواملی مانند زنگ‌زدگی، خوردگی و پوسیدگی است.

 

2- ترموستات: ترموستات که در واقع مرکز تنظیم دمای این دستگاه است، به جهت تنظیم دما و کنترل حرارتی یکنواخت در دستگاه تعبیه شده است.

 

3- ترموکوبل: ترموکوبل تعبیه شده در گرمخانه غذا، به جهت ارتقاء ایمنی دستگاه و جلوگیری از نشت گاز، استفاده می‌شود.

از دیگر قطعات تعبیه شده در این دستگاه کاربردی می‌توان به چرخه‌ای مختلف، قفسه‌های کرومی، المنت‌ها، مخزن آب و… اشاره کرد.

 

سخن آخر

همان‌طور که گفته شد، گرم‌خانه غذا دستگاهی است که با هدف گرم نگه‌داشتن غذا در مراکز مختلف مانند ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها، مدارس و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مزایای این دستگاه می‌توان به گرم نگه‌داشتن غذا در دمای دلخواه و بدون سوزاندن غذا اشاره کرد. همچنین این دستگاه در انواع مختلفی از جمله برقی، گازی، اتوماتیک، معمولی، دیجیتال و … اشاره کرد.

 

 

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم شفیعی): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.