صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

خرید سردخانه جسد در شیراز

خرید سردخانه جسد در شیراز

خرید سردخانه جسد در شیراز

سردخانه جسد

سردخانه جسد چیست؟ سردخانه جسد صنعتی محفظه ای برای محفوظ نگه داشتن موقت و یا طولانی مدت جنازه انسان می باشد.این محفظه در بیمارستان ها، درمانگاه ها، آرامستان ها، و پزشکی قانونی استفاده می شود. بدن انسان بعد از فوت دچار فعل و انفعالاتی می شود که به دلیل فرآیند تجزیه صورت می گیرد و موجب متصاعد شدن بوی نامطبوعی می گردد.

به دلیل ساختار این سردخانه ها که از جنس ساندویچ پانل از واکنش های شمیایی ناشی از تجزیه تا حدودی جلوگیری می کندو این فرآیند را به تعویق می اندازد.

صنایع برودتی زارعی عرضه کننده و تولید کننده انواع سردخانه شامل سردخانه میوه، سردخانه گوشت، سردخانه خرما و سردخانه جسد که در انواع متفاوتی می باشد.

اغلب جنس این سردخانه ها از ورق های ضد زنگ و با کیفیت استیل می باشد که حدود 5 سال عمر می کند و نام های دیگری مانند سردخانه بیمارستان، سردخانه میت، سردخانه نگهداری جسد دارد.

انواع سردخانه جسد: سردخانه های جسد بر اساس ظرفیت به انواع

  • تک کابین
  • دو کابین
  • چهار کابین
  • شش کابین
  • هشت کابین

تقسیم می شود.هر کابین مخصوص یک میت می باشد، که در روستاها و غسالخانه ها معمولا یک کابین یا دو کابین استفاده می شود اما در بیمارستان ها و پزشکی قانونی از سردخانه های 6 کابین به بالا استفاده می شد.این مدل سردخانه در دو نوع متفاوت تولید می شود.نوع اول کوتاه مدت و نوع دوم برای نگهداری بلند مدت اجساد می باشد.

نوع اول برای اجسادی بکار می رود که قرار است به مدت کوتاهی در سردخانه بماند به همین دلیل عایق بندی نازکی دارند ولی در نوع دوم که اجساد در مدت زمان طولانی حدود چند ماه قرار است در سردخانه بماند بنابراین عایق بندی ضخیم تری و موتور سرمایشی قوی تری نیاز است.

سردخانه تک کابین

این مدل سردخانه ظرفیتی در حد یک نفر را دارد و از این سردخانه بیشتر در مساجد روستایی، غسالخانه های دهستان، بکار می رود و همچنین اگر جسد نیاز به بررسی پزشکی قانونی داشته باشد از تک کابین استفاده می شود.

سردخانه دو کابین

این مدل، محفظه ای سردخانه دارای 2 قسمت مجزا می باشد در واقع دو کشو دارد و مانند دیگر سردخانه ها دارای عملکرد خودکاری می باشد و براحتی می توان میزان سرد بودن داخل دستگاه را کنترل کرد.در مناطق روستایی و دور افتاده که نیاز به نگهداری از جسد دارند این مدل دو کابین بسیار کاربردی است.

سردخانه دو کابین

سردخانه جسد چهار کابین

این مدل سردخانه دارای 4 بخش مجزا می باشد و بنابراین بایستی تبرید قوی تری داشته باشد چرا که مدت زمان طولانی اجساد را بدون فاسد شدن، سالم نگه می دارد، این مدل سردخانه در بیمارستان های بزرگ و مراکز درمانی بزرگ کاربرد دارد.

مدل 4 کابین در دو نوع متفاوت عرضه می گردد، که دارای 4 قسمت مجزا و 4 درب می باشد که امکان شماره گذاری را فراهم می آورد.در مدل دوم دارای دو درب می باشد که هر قسمت دارای 2 طبقه بوده است ولی کلا 4 جسد را درون خود جای می دهد.این مدل سردخانه به دلیل ساختاری که دارد نسبت به نوع اول قیمت پایین تری دارد.

سردخانه چهار کابین

سردخانه جسد شش کابین

سردخانه جسد 6 کابین در مدل های متفاوتی عرضه می شود.مدل 3*2 و مدل 2*3 یا دارای 6 درب مجزا می باشد .در مدل 3*2 دارای دو درب می باشد که هر درب 3 طبقه مجزا نیز دارد و در مدل 2*3 دارای 3 درب می باشد و هر درب دارای 2 طبقه می باشند. این مدلها دارای قیمت ارزان تری هستند به دلیل ساختاری که دارند و نسبت به مدل 6 درب مجزا، ابعاد کوچکتری هم دارند.

سردخانه جسد شش کابین

چون در مدل 6 درب هر کدام جدا باز می شوند و تنها از یک درب هوا خارج می شود تبادل هوا کمتر صورت گرفته و روی موتور فشار ناچیزی وارد می شود. حمل و نقل این سردخانه به کمک چرخ انجام می شود.

سردخانه جسد هشت کابین

این مدل سردخانه از لحاظ ساختاری نسبت به بقیه چون بزرگتر می باشد بنابراین موتور قویتری دارد و از قدرت بیشتری برخوردار است. در بیمارستان های بزرگ بسیار کاربرد دارد و در دو مدل مطرح می شود 8 درب مجزا و 4 درب که هر درب دارای 2 طبقه می باشد.

سایر مدل ها دارای 9 کابین و 12 کابین می باشد که به دلیل ظرفیت بیشتری که دارد در سردخانه های مرکزی و به خصوص بیمارستان کاربد دارد و یا جاهایی که نیاز به نگهداری با ظرفیت بیشتری برای اجساد می باشد.

سردخانه 9کابین

مشخصات سردخانه جسد

بدنه سردخانه جسد از دو نوع متریال متفاوت تولید می شود. نوع اول از جنس گالوانیزه با پوشش رنگ کوره ای که این مدل به دلیل رنگ لیزری که بکار می رود و حرارت دهی در دمای بالا کاملا در برابر خوردگی مقاوم می باشد و نوع دوم استیل می باشد که کاملا ضد زنگ است و بدنه دستگاه قابل شستشو می باشد.

بدنه داخلی سردخانه و برانکارد به دلیل حمل و نگهداری اجساد بایستی قابل شستشو باشند بنابراین از جنس استیل تهیه می شود تا بتوان انها را ضد عفونی کرد و بایستی از یک کف شو برای ضدعفونی و تمیزی داخل سردخانه هم استفاده کرد تا پسماندهای اجساد و آبی که ایجاد شده براحتی به بیرون رانده شود.

نحوه عملکرد سردخانه جسد

عملکرد سردخانه جسد شبیه به یخچال است.نوع کمپرسور بکار رفته در این یخچال ها موتورهای هرماتیک می باشد و سایر تجهیزات بکار رفته در سردخانه های جسد مانند یخچال ها، کندانسور، اواپراتور، فن خنک کننده و … می باشد و پروسه سرمایشی طی یک فرآیند کامل انجام می شود.در ساخت این سردخانه از گاز فرعون مانند r134  ,r404 , r410 استفاده می شود.

همانطور که قبلا گفتیم این سردخانه ها دارای نمایشگر دما و ترموستات می باشند و به آسانی می توان دما را تنظیم کرد و نمایشگر نشان می دهد. متریال بکار رفته در بدنه و درب این سردخانه دو لایه ورق گالوانیزه و یا استیل می باشد. بطور کامل ایزوله شده و در بین این ورقه ها فوم پلی یورتان تزریق می شود و هر چه ضخامت این ورقها بیشتر شود به کمپرسور فشار کمتری وارد می شود.

کیمیا پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل پلی یورتان با بهره گیری از بهترین مصالح پیش ساخته با کیفیت در ساخت بدنه این سردخانه ها در خدمت شما عزیزان می باشد.ضخامت بدنه با توجه به نیاز و درخواست مشتری حدود 10 یا 15 سانتی متر و با دانسیته 40 می باشد. 

دمای استاندارد برای سردخانه جسد

دمای سردخانه های جسد در دو نوع مختلف تعریف می شود بلند مدت و کوتاه مدت، در سردخانه های کوتاه مدت به دلیل اینکه برای مدت کوتاهی قابل نگهداری می باشد و بدنه نازک تری هم دارد از 5+ تا 5- درجه سانتی گراد قابل تعریف است و در سردخانه های بلند مدت چون زمان زیادی اجساد در این محفظه قرار می گیرند و احتمال تجزیه زیاد است تا 20- درجه سانتی گراد سرد می شود.

سردخانه جسد خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای خرید سردخانه بایستی چند فاکتور را مورد بررسی قرار داد که از اهمیت ویژه ای برخوردار است مانند نوع جنس بدنه، نحوه اسمبل کردن و نوع موتور بکار رفته که قطعا بایستی با کیفیت کامل انجام گیرد. جنس بدنه داخلی و خارجی از نوع استیل نگیر انتخاب می شود و یا گالوانیزه ضد زنگ و ضخیم می باشد، استیل نگیر موجب می شود که مانع از زنگ زدن شود.

بدنه این سردخانه از ساندویچ پانل می باشد که قطعا وجود فوم پلی یورتان عایق بسیار مناسبی برای این منظور می باشد. صنایع برودتی زارعی با بیش از 20 سال سابقه با مدرن ترین و با کیفیت ترین ابزار می تواند در ساخت این مدل سردخانه در خدمت شما مشتریان باشد.موتورهای بکار رفته در آن ها دانفوس، تکامه، .. می باشد.که ساخت کشورهای اروپایی می باشد.

سردخانه ها با عمر طولانی دارای کیفیت بیشتری هستند و دوام بالایی نسبت به مدت زمان کوتاه دارند. موتور این سردخانه بسیار پرقدرت است و قطعا نوع عایق بندی هم در دوام دما تاثیر دارد.امید است که این مطالب مفید واقع شده باشد.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم شفیعی): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.