صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

یخچال صنعتی چیست؟

یخچال صنعتی چیست؟

یخچال صنعتی چیست؟قطعات یخچال

اگر یکبار از فروشگاه ها یا هایپرمارکت ها خرید کرده باشید متوجه خواهید شد که اگر خللی یا مشکلی در یخچال ها بوجود بیایید چه عواقبی در پی خواهد داشت و دیگر مواد خوراکی قابل خرید نخواهد بود.

یخچال ها و فریزرهای صنعتی نقش بسیار کاربردی در این فروشگاه ها دارند باید اضافه کنم که تعمیر این یخچال ها نیاز به مهارت و تخصص خاصی دارد ، در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد روند کار یخچال صنعتی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

یخچال صنعتی چیست؟

تجهیزاتی که وظیفه اش ذخیره سازی سرما می باشد، یخچال صنعتی می گویند. در هایپر مارکت ها، سوپرمارکت ها و حتی در محیط های تجاری هم کاربرد دارد، این یخچال ها گرمای مواد غذایی با حجم بالا را دریافت کرده و با کمک سیستم خنک کننده ای که دارد دمای مورد نیاز را ایجاد و آن را به حد مطلوب می رساند و گرمای اضافی را به بیرون انتقال می دهد به جهت داشتن فن های خنک کننده و گرم کننده های ضد برفک کمپرسورهایی با توانایی بالا باعث می شود مصرف انرژی بیشتری نسبت به مدلهای خانگی داشته باشد.

با این تفاسیر برای چنین محیط هایی نیاز به یخچال صنعتی می باشد چون حجم بالایی از مواد غذایی را پشتیبانی می کند و مقرون به صرفه است، از لحاظ سایز و استاندارد با یخچال های خانگی متفاوت است و برای نگهداری مواد خوراکی، صنایع شیمیایی و دارویی هم کاربرد دارد.

قطعات یخچال صنعتی:

سیکل یخچال های صنعتی از پنج قسمت اساسی و مهم تشکیل شده :

 

  • مبرد مایع
  • کمپرسور
  • کندانسور
  • ترموستات

•  اواپرتور

نمایی از قطعات یخچال

مبرد مایع : مبرد، ماده یا مایعی است که در فاز گاز یا مایع می باشد و برای کاهش دمای سطح مشخصی از یک ناحیه در فرآیند سرمایشی استفاده می شود، این ماده معمولا در سیستم یخچال های خانگی، کولر ماشین، یخچال های صنعتی کاربرد دارد وظیفه اش این است که گرما از یک فضا یا ماده گرفته شود و به محیط بیرون منتقل گردد (تبرید) می گویند و در صنایع برودتی به وفور یافت می شود.

 

کمپرسور : یک دستگاه مکانیکی می باشد که امروزه در اکثر صنایع کوچک و بزرگ بسیار کاربرد دارد و عملکرد آن ، ایجاد یک نیروی مکش برای مکیدن گاز مبرد از اواپراتور و متراکم کردن گاز و سپس انتقال آن به کندانسور می باشد و در این حالت گاز به مایع تبدیل می شود.

 

کندانسور : در قسمت خارجی بدنه یخچال قرار گرفته است و وظیفه اش خنک کردن این ماده سیال می باشد این گاز چهار نوع می باشد، عبارتند از 

1) کلروفلوئوروکربن (cfc) ، 2) هیدروکلروفلوئوروکربن(hcfc) ، 3) هیدروفلوئوروکربن (hfc) ، 4) مبردهای طبیعی و غالبا در یخچال های صنعتی بخار را به مایع تبدیل می کند و پس از فشرده شدن و متراکم شدن در کندانسور سرد شده و با عمل میعان به مایع تبدیل می شود.

کندانسورها در مدلهای خانگی به صورت لوله هایی در پشت یخچال نصب می شود ولی در مدلهای صنعتی شبیه به رادیاتور می باشد.

 

ترموستات : نحوه عملکرد این قطعه بدین شکل می باشد زمانی که دمای یخچال بالا می آید و گرم می شود جریان برق به کمپرسور وصل می شود و شروع به کار می کند سپس داخل یخچال خنک شده و هنگامی که دمای داخل یخچال پایین آمد آف کرده و جریان برق از کمپرسور قطع می شود.   

 

اواپراتور : اواپراتور دو شکل مختلف در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد که در حالت اول به عنوان تجهیز کننده سیال درون لوله ها بکار می رود هدف اول این است که مایع گرم را به گاز تبدیل کرده و اصطلاحا تبخیر صورت می گرد سپس با جذب حرارت موجب کاهش دما شده در نتیجه عمل سرماسازی صورت گرفته در واقع عمل خنک سازی مبرد را انجام می دهد. به عبارت دیگر در اواپراتور مایع مبرد منبسط شده تغییر فاز می دهد از مایع به گاز تبدیل می شود و گرما از داخل یخچال را می گیرد سپس به کندانسور منتقل شده و سپس خنک می شود.

 

 

یخچال صنعتی

جهت مشاهده بیشتر محصولات صنایع برودتی می توانید به کانال ما در آپارات مراجعه نمایید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم اکبری): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.