صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

خرید هود آشپزخانه های صنعتی در شیراز

خرید هود آشپزخانه های صنعتی در شیراز

آشنایی با هود آشپزخانه های صنعتی

آیا به دنبال سیستم تهویه آشپزخانه رستوران خود هستید؟ آیا می ­دانستید که سیستم­ های هود آشپزخانه صنعتی مهم­ترین بخش تهویه آشپزخانه شما هستند؟ این سیستم‌های سخت‌کوش به تخلیه همه چیز از بخارات چربی و روغن گرفته تا دود، گرما و رطوبت، و حتی بوهای حین آشپزی کمک می‌کنند تا آشپزخانه و رستوران شما را ایمن‌تر و راحت‌تر کنند.

 

با این توصیفات، چگونه می‌دانید کدام سیستم هود آشپزخانه برای شما مناسب است؟ برای اینکه تشخیص دهید کدام سیستم تهویه آشپزخانه برای شما مناسب است، ابتدا باید در نظر بگیرید که چه تجهیزاتی را می­خواهید نصب کنید. اگر هود، بالای یک وسیله پخت‌وپز است، باید دفعات و نوع پخت و همچنین دیگر تجهیزات اطراف را در نظر بگیرید. بیایید نگاهی دقیق­تر به نحوه تصمیم ­گیری بیندازیم.

 

هود آشپزخانه صنعتی

هود آشپزخانه صنعتی چیست؟

مهم ترین بخش در آشپزخانه های صنعتی که موجب می شود هوای آشپزخانه به بهترین شکل فیلتر کند و عاری از روغن شود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است هود آشپزخانه می باشد.اگر مدت زمان طولانی در آشپزخانه مشغول به کار شوید تهویه هوا نقش موثری در ایجاد هوای مطلوب در آشپزخانه و تهیه غذا بدون هر گونه بوی نامطبوعی خواهد داشت.

 

در واقع پخت و پز بدون تهویه مناسب یکی از دلایل عدم کیفیت هوای رستوران می باشد. تهویه نامناسب قطعا بر روی سلامتی افراد تاثیر می گذارد.هود آشپزخانه یکی از تجهیزات کارا و مکش مناسب برای حرارت، بو، دود، چربی، بخارات مجود در آشپزخانه های صنعتی در رستوران ها و هدایت آن ها به فضای بیرون می باشد.

 

هود آشپزخانه می تواند با جمع آوری هوای آلوده،چربی، بخارات، دم موجود از پخت غذا و حرارت را به فضای بیرون هدایت کرده و حتی در طبقات زیرزمینی هم کاربرد دارد.

 

هود آشپزخانه

هود آشپزخانه

هود گریل یا پشت بلند که اکثرا بالای دستگاه های نظیر سرخ کردنی، گریل و ذغالی و بر روی اجاق های 2 شعله و یا 4شعله قرار می گرد.

هود مکعبی یا دیواری به هودهایی می گویند که لبه جلویی و پشتی آن ها معمولا به یک اندازه می باشد و در رستوران و هتل ها دیده می شود.

هود جزیره ای که از سقف متصل و از چهار طرف آزاد می باشد هود جزیره ای بالای جزیره های پخت واقع می باشد. 

 

انواع و کاربرد هود آشپزخانه صنعتی

دو نوع اساسی از سیستم ­های هود صنعتی وجود دارد: هود نوع 1 و هود نوع 2. سیستم‌های هود صنعتی نوع 1 به‌طور ویژه طراحی شده‌اند تا بتوانند علاوه بر گرما، رطوبت و بو، چربی، روغن و دود را نیز تخلیه کنند. آن­ها دارای محفظه‌ای از فیلترهای بافل قابل جداشدن هستند که به فیلتر کردن روغن قبل از ورود به بقیه قسمت‌های تهویه کمک می­کند.

هم­چنین، این نوع به کاهش خطر آتش‌سوزی در آشپزخانه شما کمک می­کند و برای برخی از وسایل پخت‌وپز مانند سرخ‌کن و چاربرویلر موردنیاز است. تقریباً همه انواع پخت‌وپز به سیستم هود آشپزخانه نوع 1 نیاز دارند.

 

سیستم­ های هود آشپزخانه تجاری نوع 2 برای تخلیه چربی، روغن یا دود طراحی نشده­اند. آن­ها فقط گرما و رطوبت و هم­چنین بوهای آشپزی را از بین می ­برند. این نوع هود، بیش­تر برای تجهیزات آشپزخانه که بخار تولید می ­کنند مانند ماشین ظرفشویی یا میز بخار موردنیاز است.

تمیزکاری هود آشپزخانه صنعتی

انتخاب سیستم هود آشپزخانه مناسب برای حفظ هوای تمیز و محیطی راحت بسیار مهم است. اما موضوع بسیار مهم­تر، این است که سیستم تهویه آشپزخانه خود را تمیز و به‌خوبی نگه­داری کنید. تمام قسمت­های سیستم تهویه شما باید به‌طور مرتب تمیز شوند.

 

این قسمت­ها شامل فیلترهای هود، کانال‌کشی و فن می­ شود. اگر یکی از قسمت‌های سیستم هود آشپزخانه شما کثیف باشد، روی بقیه قسمت‌های آن اثر دومینو می‌گذارد و باعث می‌شود که کارایی لازم را نداشته باشند و در نهایت خراب شوند.

 

برای اینکه سیستم‌های هود صنعتی را در شکل عالی نگه دارید، مطمئن شوید که برنامه تمیز کردن را بر اساس میزان پخت و همچنین نوع پخت‌وپز رعایت می‌کنید. برای مثال، سیستم هود آشپزخانه که روی یک ردیف سرخ‌کن یا بخش وک نصب می‌شود، نسبت به سیستم هود نصب شده روی یک بخش پخت‌وپز سوپ یا یک سینی سبزیجات نیاز بیش­تری به تمیز کردن مکرر دارد.

 

برخی از رستوران‌ها یک تمیزکاری کلی در دستور کار قرار می ­دهند؛ در حالی که برخی دیگر سیستم هود آشپزخانه خود را به یک تمیزکننده حرفه‌ای می­ سپارند و در ازای مبلغی از او می­ خواهند تا کار را انجام دهد. فیلترهای هود نیز باید تمیز شوند. این کار معمولاً خیلی بیش­تر از تمیز کردن کل سیستم اهمیت دارد. بسیاری از رستوران­ها به‌طور روزانه فیلتر هود خود را تمیز می ­کنند.

 

تعمیر و نگهداری سیستم­های هود صنعتی مهم است. یک سیستم هود که به‌خوبی نگه­داری شده باشد؛ نسبت به سیستمی که به‌عنوان مثال، با یک فن که دارای تسمه فرسوده روی موتورش است؛ کار می‌کند؛ طولانی‌تر و کارآمدتر کار می‌کند.

 

سخن آخر

اگر در انتخاب یک هود آشپزخانه صنعتی مناسب، تردید دارید و در مورد کیفیت خریدتان نگران هستید؛ کافی است با ما تماس بگیرید و ضمن دریافت راهنمایی، سیستم مناسب و باکیفیت مدنظرتان را خریداری بفرمایید.

 

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم شفیعی): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.