صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

نکات مهم انتخاب یخچال رستورانی در شیراز

نکات مهم انتخاب یخچال رستورانی در شیراز
یخچال-ایستاده-سه-درب-زرد-در-شیراز

نکات مهم انتخاب یخچال رستورانی در شیراز

یخچال های صنعتی با نام یخچال های رستورانی در شیراز به فروش می رسند انواع یخچال‌های صنعتی یا یخچال‌هایی با دمای بالای صفر با بهره مندی از مکانیسم ماشین‌های برودتی، سردی فضا را حفظ کرده و تا حد نرمال پایین می‌آورد. بدین منظور از فاسد شدن مواد غذایی در طولانی مدت جلوگیری می‌کند و باعث حفظ تازگی و کیفیت مواد غذایی می‌گردد. به دلیل اینکه از این نمونه یخچال در مصارف رستورانی کاربرد فراروانی دارد تحت عنوان یخچال رستورانی نام گرفته است.

یخچال رستورانی در شیراز

سوالات متداول

یخچال رستورانی در انواع مدل‌های ایستاده و یترینی تولید می‌گردد.

یخچال‌های رستورانی در ابعاد و اندازه‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شود و خریدار می‌تواند طبق سلیقه و نیاز خود سفارش دهد. جهت مشاوره می‌توانید با کارشناس فروش به شماره 09372034645 تماس حاصل فرمایید.

فهرست مطالب

یخچال رستورانی چیست؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یخچال رستورانی یکی از انواع یخچال‌های ایستاده می‌باشد.بدنه این مدل یخچال مجهز به عایق تزریقی پلی اورتان است که به منظور حفظ هوای سرد و جلوگیری از هدر رفت انرژی می‌باشد.شیشه‌های یخچال دو جداره که حاوی گاز آرگون است و در برابر ضربه‌های احتمالی مقاوم است.جنس آلیاژ در فضای داخلی و خارجی از استیل می‌باشد. یخچال رستورانی در رستوران‌ها، هتل‌ها، کترینگ، انواع آشپزخانه‌های صنعتی، کبابی‌ها، جگرکی‌ها، کاربرد دارد.مهمترین فاکتور یخچال‌های رستورانی، نگهداری و حفظ کیفیت اولیه مواد غذایی از قبیل انواع خوراکی، سبزیجات، گوشت، مرغ، لبنیات، ماهی و میوه می‌باشد. یخچال رستورانی با ابعاد و اندازه‌های متفاوتی به صورت ویترینی و ایستاده در صنایع برودتی زارعی در شیراز ساخته می‌شود.

شما خریدار گرامی می‌توانید بر حسب نیاز خود و فضای رستوران اقدام به سفارش و خرید نمایید.نکاتی در این زمینه مدنظر است که برای راهنمایی بیشتر می‌توانید با ما همراه شوید.

قبل از انتخاب یخچال رستورانی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

درست اندیشیدن و کسب اطلاعات لازم در خصوص انواع محصولات و شناخت دقیق نیازهای خود، مهمترین گام برای انتخاب یک یخچال صنعتی رستورانی متناسب می‌باشد. در سال‌های اخیر به طور مستمر شاهد رشد کاربردهای متفاوتی از پذیرایی و انواع ارائه غذا بوده ایم.مسلما دلیل چنین پیشرفت‌های روز افزون این بوده است که اکثر کاربران همیشه عادت کرده‌اند اجناس فوق العاده و منحصربفرد را بخواهند.

در اکثر موارد دور ریزی‌ها و ضایعات مواد غذایی ناشی از فاسد شدن می‌باشد. این مشکل از طریق تجهیزات برودتی و یخچال صنعتی مرتفع می‌گردد. لذا انواع صنایع غذایی و البته سازندگان تجهیزات آشپزخانه صنعتی، نیاز به تحقق این خواسته‌ها را احساس کرده اند. حفظ تازگی و طعم مطلوب غذاهای پرطرفدار رستوران ها وابسته به بهره مندی از سردخانه و یخچال‌های صنعتی است.

به عنوان مثال حفظ بافت، طعم و رنگ گوشت های آماده کباب مستلزم استفاده از یخچال‌های کبابی است. در اینجا رعایت یکسری نکات لازم و ضروری است.

فضای بیشتر شهر در حال حاضر با گسترش آشپزخانه‌های بازسازی شده روبرو است تا بتواند نیاز حداکثر افراد را به صورت شیک برآورده کند. دفاتر کار، مدرسه، محل تجارت مواد غذایی، رستوران‌های بزرگ همگی امروزه به یخچال‌های صنعتی نیازمند هستند.

بیان این نکته الزامی است؛ تجهیزات صنعتی بزرگ امروزه با وسایل جمع و جور و کابر پسند جایگزین شده است تا بتواند فضای بهینه را بوجود آورد. اما در بین این دسته از افراد صاحبان کسب و کار و کارفرمایان به این نتیجه رسیده اند تجهیزات صنعتی بزرگ به لوازم کوچک برودتی ترجیح دهند. برخی از افراد تنها مکانیزم خاص را اولویت قرار می دهند که هر آنچه هست رعایت دو نکته ضروری است که شامل کیفیت و کارایی است.

به منظور دست یابی به چنین خواسته مهمی پیشنهاد می‌شود تا انتها نکات را مطالعه نمایید.

فاکتورها شامل موارد زیر است؛

1. بررسی حجم ذخیره سازی مواد غذایی

ابتدا باید میزان حجم ذخیره سازی مواد غذایی که مورد نیاز رستوران است مدنظر قرار داد.اطلاع از فضای ذخیره سازی یکی از عوامل مهم قبل از خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی به حساب می‌آید. انتخاب نوع مکان مورد نظر از موارد جانبی به حساب می‌آید که این موارد وابسته به سه آیتم اندازه، شکل و نوع دستگاه‌های برودتی است.برای حل این مساله کافی ست که یک تصویر ذهنی از تعداد اجناسی که مانند یخچال، فریزر و.. داشته باشیم. تمام اقلام و محصولات مورد احتیاج وابسته به سرمایه گذاری افراد می‌باشد. به عنوان نمونه یخچال‌های قرار گرفته در زیر پیشخوان آماده سازی همه کاره است.این یخچال به منظور نگهداری غذا در بهترین دما و سرو آن می‌باشد.

قرارگیری این قبیل یخچال‌ها در آشپزخانه‌های سنتی، محصولات شما را افزایش می‌دهد چرا که ادغام محل کار با محفظه تبرید کمکی می‌باشد تا فضای مناسبی برای نگهداری انواع سالاد، انواع فست فود، ساندویچ سرد، مهیا شود. نصب تجهیزات برودتی نه تنها برای رستوران‌ها و فست فودی‌ها مناسب است بلکه در کافه بارها ضروری می‌باشد.قیمت یخچال‌های رستورانی اغلب بالا می‌باشد بنابراین اگر می‌خواهید استفاده بهینه داشته باشید سعی کنید نیازهای خود را ارزیابی کنید و با دقت خریداری نمایید.

چه اشکالی دارد اگر به دیگر رستوران‌ها سر بزنید و اطلاعاتی در این زمینه جمع آوری کنید و یا می‌توانید با کارشناسان صنایع برودتی زارعی در خصوص راه اندازی رستوران یا فست فود مشاوره دریافت کنید در ادامه به سراغ نکته بعدی که ابعاد یخچال صنعتی است می‌رویم.

2. ابعاد یخچال صنعتی

پیش از اینکه بخواهید یخچال صنعتی را خریداری نمایید بایستی از ابعاد این گونه تجهیزات برودتی آگاه شوید.فاکتورهای مهمی در انتخاب و ابعاد و اندازه دستگاه دخیل است که شامل

  1. میزان متراژ آشپزخانه صنعتی
  2. محدودیت فضا(از لحاظ تورفتگی و بیرون زدگی)
  3. بررسی میزان اقلام ذخیره شده
  4. دسته بندی انواع تجهیزات آشپزخانه و تعیین نوع کاربری

با افزایش میزان نگهداری مواد غذایی در دستگاه‌ها، مدل‌های 2 درب و 3 درب صنعتی خود نمایی می‌کنند. تعداد درب‌ها نشان دهنده عرض واحدهای خنک کننده می‌باشد. برای تعیین اندازه یخچال و فضای لازم باید از اندازه دقیق آشپزخانه صنعتی خود آگاهی کافی داشته باشید.علاوه بر موارد مذکور باید یکسری نکات دیگر توجه کرد از قبیل

  1. میزان دسترسی مداوم به یخچال
  2. میزان حجم ذخیره هفتگی
  3. ظرفیت تخمینی مصرف غذایی که باید توجه لازم داشت.

3. میزان مصرف انرژی یخچال و فریزر صنعتی

اگر یخچال صنعتی بزرگ را خریداری نمایید که نیازهای فروشگاه شما را مرتفع سازد ممکن است از لحاظ مصرف انرژی بازخورد مناسبی نداشته باشد که به علت باز و بسته کردن مداوم درب است. گاهی ممکن است همجواری مواد غذایی کنار هم در یک یخچال یا فریزر موجب انتقال بوی یک ماده غذایی به مواد دیگر شود.نکته‌ای که باید توجه کرد، تجهیزات آشپزخانه صنعتی با مصرف بهینه انرژی طراحی و تولید می‌شود.تجهیزات برودتی قابل عرضه توسط گروه صنعتی برودتی زارعی اعم از انواع یخچال صنعتی، فریزر صنعتی، سردخانه، بستنی ساز، شیر سردکن و آب سردکن و .. با پایین ترین میزان مصرف انرژی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

4. بررسی تعمیر و نحوه نگهداری دستگاه

یکی از فاکتورهای مهم جهت انتخاب یخچال‌های صنعتی، بررسی میزان نگهداری دستگاه است.این دستگاه به صورت شبانه روز در حال کار است تا بتواند با حفظ سرما و دمای مطلوب برای مواد غذایی ایجاد کند. بنابراین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کارایی خاص و عملکرد مطلوب را ارائه می‌دهند. اما ناگفته نماند که فریزرهای صنعتی هم مانند دیگر وسایل نیاز به مراقبت اصولی و مداوم دارند تا بتوانند عملکرد بهتری را در سطح مناسب تضمین نمایند.

اگر بخشی از سیستم‌های خنک کننده دچار نقص فنی یا خرابی شود انرژی مصرفی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.در نتیجه یخچال صنعتی به دلیل کارکرد خارج از ظرفیت خراب می‌شود.اگر چنینن حوادثی رخ دهد منجر به ضایعات زیادی از محصولات غذایی می‌گردد.بنابراین سعی می‌شود قبل از خریداری به نحوه فرآیند نگهداری و استراتژی دستگاه اشراف کامل داشته باشید.

  1. آیا یخچال یا فریزرهای صنعتی در صورت نقص فنی قابل تعمیر هستند؟
  2. آیا فرآیند نگهداری و سرویس دستگاه و تمیزکاری ساده و راحت است؟

اگر می‌خواهید دستگاه مورد نظرتان به طور مستمر کار کند و با خدمات عالی به کارکرد خود ادامه دهد، مراقبت از دستگاه را در اولویت خود قرار دهید.

5. نحوه قرار گیری کمپرسور در یخچال های صنعتی درشیراز

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در عملکرد یخچال‌های صنعتی، نحوه قرارگیری کمپرسور است.کمپرسور بخش مهمی از تجهیزات برودتی به حساب می‌آید که به منظور حفظ دمای مطلوب در نگهداری اقلام غذایی به حساب می‌آید.به طور نرمال کمپرسورهای یخچال در بخش بالایی و در فریزرهای صنعتی در بخش تحتانی نصب می‌گردد.

 

نصب کمپرسور در بالای یخچال صنعتی: این نحوه نصب، قرار گیری موتور یخچال در بخش فوقانی می‌باشد. چنینی مکانیزمی، امکان دسترسی به فضای داخلی را افزایش می دهد و اطراف یخچال به مراتب خنک تر خواهد بود.تنظیم کمپرسور در بخش بالا به افزایش جریان هوا کمک می‌کند.این ویژگی کارایی یخچال را در آب و هوای سرد بهتر خواهد کرد. این مکانیزم در انبارهایی که نیاز به تمیز کردن زیر یخچال می‌باشد حائز اهمیت است.

 

قرارگیری کمپرسور در بخش تحتانی:اگر کمپرسور در بخش زیرین تعبیه شود واحدهای کندانسور و کمپرسور هم در انتهای دستگاه واقع می‌شود.این روش مزایی دارد که عبارتند از جذب مشتری، دسترسی بالا و راحت ترو بایستی متذکر شد که در یخچال‌های صنعتی با قابلیت نصب کمپرسور در بخش تحتانی دستگاه مناسب برای محیط های گرم و مرطوب است چرا که در مجاورت زمین(نزدیک به کف) خنک تر می‌گردد.

فرض کنید که یخچال با کمپرسور در بخش زیرین در یک نانوایی قرار گرفته است. در اینجا  گرد و غبار بسیاری دیده می‌شود که توسط کمپرسورهای یخچال جذب می‌گردد. بنابراین انتخاب یخچال با این نوع کاربری  گزینه ضعیفی است به این دلیل که کمپرسور ممکن است مسدود شود و در نتیجه نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر داشته باشد. بهتر است یخچالی که به این منظور استفاده می‌گردد کمپرسور در بخش فوقانی قرار گیرد.به عنوان نمونه در کبابی‌ها بجای فریزر باید از یخچال کبابی استفاده کرد زیرا مکانیزم آن ها به گونه ای است که برخلاف دیگر مدل‌های صنعتی، گردش هوا مطلوب مانع از تغییر رنگ گوشت و تغییر طعم گوشت می‌گردد. آخرین موضوعی که می‌توان مطرح نمود این است که انتخاب یخچال رستورانی مناسب با در نظر گرفتن طراحی آشپزخانه عنوان کرد.

6. در نظر گرفتن فضای آشپزخانه

فضای آشپزخانه‌های صنعتی و رستوران‌ها، فاکتورهای تعیین کننده نوع یخچال صنعتی به حساب می‌آید.گاهی اوقات برخی از رستوران‌ها و کترینگ‌ها فضای عرضی کمی دارند و در انتخاب نوع یخچال دچار محدودیت می‌شوند و به عنوان نمونه به خرید یخچال ایستاده اقدام می‌کنند و گاهی اوقات یخچال‌های ویترینی سفارش می‌دهند.

اهمیت بهداشت در رستوران ها: هر ارگان یا موسسه‌ غذایی شامل رستوران، هتل، کترینگ، آشپزخانه صنعتی، فست فودی و فودکودت به انواع تجهیزات برودتی تجهیز می‌باشد.فارغ از انواع کارایی و عملکرد مفیدی که دارد، دخالت انسان‌ها را محدود می‌کند. یخچال‌های صنعتی بزرگ و یا مدل‌های کوچک صنعتی با کارایی متمایز، در این موارد بسیار مفید عمل می‌کند.چرا که از جابجایی مواد غذایی توسط پرسنل رستوران جلوگیری می‌کند.

امید است که مطالب مفید واقع شده باشد.جهت مشاوره رایگان و کسب قیمت از طریق شماره‌های درج شده در پایین مقاله تماس حاصل فرمایید.

یخچال-ایستاده-سه-درب-تاج-مشکی-در-شیراز
یخچال ایستاده سه درب
یخچال-سه-درب-رادیات-دار-در-شیراز
یخچال ایستاده سه درب
یخچال-سه-درب-قرمز-در-شیراز
یخچال ایستاده سه درب
یخچال-ایستاده-دو-درب-در-شیراز
یخچال ایستاده دو درب
یخچال-ایستاده--دو-درب-بدنه-سفید-در-شیراز
یخچال ایستاده دو درب
یخچال-دو-درب-در-شیراز
یخچال ایستاده دو درب
یخچال 65 سانتی در شیراز
یخچال ایستاده تک درب
یخچال تک درب 75 سانتی در شیراز
یخچال ایستاده تک درب
یخچال تک درب 70 سانتی
یخچال ایستاده تک درب

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم اکبری): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

4 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.