صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

انواع یخچال فروشگاهی در شیراز

انواع یخچال فروشگاهی در شیراز
یخچال-ایستاده-سه-درب-تاج-مشکی-در-شیراز

انواع یخچال فروشگاهی در شیراز

یخچال فروشگاهی جهت عرضه انواع محصولات بسته بندی سرد مانند محصولات پروتئینی، لبنی، تخم مرغ، خرما، انواع میوه، سبزیجات و نوشیدنی‌های گازدار و بدون گاز و انواع آب میوه طراحی شده است.

امروزه صاحبان کسب و کار برای حفظ تازگی و کیفیت اولیه محصولات غذایی و بقای آنها در هوای مطبوع از یخچال‌های ویژه صنعتی در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها بهره می‌برند. یخچال‌های صنعتی جزء فاکتورهای اصلی این حرفه محسوب می‌شود. بنابراین وجود چنین ملزوماتی جزء مشاغل نامبرده بسیار حائز اهمیت است. بدیهی ست که یخچال‌های فروشگاهی لازمه راه اندازی و افتتاح محسوب می‌شود.

به طور کلی یخچال‌های کاربردی در تجهیزات فروشگاهی به 4 دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از یخچال ایستاده چند درب، یخچال پرده هوا، یخچال ویترینی، فریزر ایستاده و یخچال‌های فروشگاهی که قصد داریم در ادامه مقاله به ویژگی‌های آن بپردازیم.آنچه قرار است در این مقاله مطالعه بفرمایید.

یخچال-جزیره-ای-در-شیراز

یخچال فروشگاهی چیست؟

در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی و لبنی، کالاهایی عرضه و به فروش می‌رسد که نیازمند دمای سرد هستند و جهت نگهداری باید در یخچال یا فریزر قرار گیرند. فروشگاه‌های پروتئینی، لبنیاتی، قصابی جهت حفظ برودت مواد غذایی به یخچال و فریزر صنعتی نیازمند هستند.یخچال و فریزرهای صنعتی که مخصوص کالاهای تند مصرف به کار می‌رود. یخچال فروشگاهی نام برده می‌شود. این تجهیزات جزء لوازم فوق ضروری و کاربردی فروشگاه‌های اغذیه فروشی یا دارویی به حساب می‌آید.

یخچال-ایستاده--دو-درب-بدنه-سفید-در-شیراز

چطور می‌توانیم یخچال یا فریزر مناسب کسب و کار خود را انتخاب نماییم؟

بعد از افتتاح فروشگاه مهمترین دغدغه صاحب فروشگاه سودآوری بالا و برتری کیفیت محصولات غذایی جهت عرضه و تقاضا می‌باشد. بنابراین برای رفع این مشکل باید یخچال‌هایی جهت نگهداری مواد غذایی منجمد، پخش غذای تازه، بخش نوشیدنی‌های سرد، سبزیجات زود مصرف، لبنیات با تاریخ مصرف کم بکار برده شود و نگهداری هر مورد سود قابل توجهی به فروش فروشگاه می‌رساند.

برخی از کالاهای فروش انجمادی هستند. بخش از فروشگاه یا سوپرمارکت به این موارد اختصاص داده شده‌اند که شامل انواع غذاهای یخ زده و منجمد جهت نمایش و عرضه به مشتریان می‌باشد. قرارگیری محصولات بسته بندی منجمد و تفکیکی شده از دیگر محصولات، کمک بهبود جذب مشتری و سودآوری بالا می‌گردد. تنوع در محصولات و بالا بردن کیفیت موجب ارتقا فروش و در نتیجه افزایش سود در فروشگاه می‌گردد.

یخچال-جزیره ای-در-شیراز

یخچال و فریزر فروشگاه به تفکیک مواد غذایی:بخش غذایی فرش و تازه سوپرمارکت‌ها شامل سبزیجات، میوه‌جات، مواد پروتئینی، انواع گوشت و مرغ به صورت بسته بندی در دیدرس مشتریان قرار می‌گیرد.این‌ها ملزومات روزمره زندگی خانوادگی می‌باشد. مسلما جایگذاری اصولی این محصولات باعث نمایش بهتر گوشت و سبزیجات می‌گردد که شیرین تر و خوش طعم تر به نظر می‌رسند. این روش یکی از راه‌های جذب مشتری می‌باشد. هر چه محصولات تازه تر و سالم تر باشند مشتریان بیشتری جذب شده و دور ریزی کمتری ایجاد می‌شود.

 

یخچال نوشیدنی:بخش عمده‌ای از فروشگاه جهت ارائه و نمایش انواع نوشیدنی‌های سرد و آب معدنی اختصاص دارد. این‌ها محصولات ادراکی هستد و قطعا هایپرمارکتی که بتواند با فروش بیشتر نوشیدنی‌های خنک رهگذران و مشتریان بیشتری را در فصل گرما جذب کند سودآوری بالاتری خواهد داشت. این امر مستلزم قرار دادن انواع نوشیدنی در یخچال های ایستاده و باعث دید بهتر و نمایش آنها می‌گردد. صنایع برودتی زارعی یکی از بزرگترین تولید کنندگان یخچال‌های ایستاده نوشیدنی در این عرصه می‌باشد که می‌تواند نیاز شما مشتریان عزیز را مرتفع سازد.

 

انتخاب یخچال و فریزر مناسب: در بازار انواع مختلفی از یخچال و فریزر وجود دارد که توسط افراد گوناگونی خریدای شده ولی با وجود هزینه‌های گزاف کیفیت مطلوب را کسب نکرده اند چطور می‌توانیم با خریداری این وسایل از کیفیت لازم برخوردار شویم. عمر مفید هر دستگاه بستگی به نوع و کیفیت سطح مواد شرکت دارد. یخچال‌های صنعتی مجهز به براکت‌هایی بین زاویه پوسته و آستر هستند که موجب استحکام سازه می‌شود. اکثر تامین کنندگان و تولید کنندگان یخچال و فریزر فروشگاهی جهت ارتقا کیفیت از استاندارد جهانی با رعایت اصول لازم محصولات را تولید می‌کنند که برای تضمین کیفیت بایستی قبل تحویل آزمایشات دقیق صورت بپذیرد.

 

دمای کارکرد یخچال و فریزر در حد مطلوب بین 2 الی 8 درجه سانتیگراد است که جهت حفظ و نگهداری گیاهان کاربرد دارد.مهمترین بخش یک یخچال یا فریزر کمپرسور یا موتور یخچال است که بایستی از محصولات تجاری استفاده کرد. کمپرسور یخچال‌های گروه صنعتی زارعی ظرفیت خنک کنندگی بالایی دارند و می‌توانید با تنظیمات و پیکربندی های لازم نیازهای کاربران را برطرف کرد. این کمپرسورها مناسب برای محیط‌های کار نامناسب با مدت زمان طولانی است.این ویژگی موجب ثبات کیفیت محصول می‌گردد. اعمال تکنولوژی انجماد به شیوه منحصربفرد و عملکرد نوآورانه یخچال و فریزر فروشگاهی یک اصل مهم جهت خنک کننده‌های ترکیبی در هایپرمارکت‌ها می باشد.

چگونه یخچال فروشگاهی مناسب سوپرمارکت انتخاب نماییم؟

یخچال-جزیره-شیشه-تخت

ابتدای مقاله در مورد انواع یخچال‌های فروشگاهی اشاره کردیم.یخچال فروشگاهی بصورت ایستاده درب دار و یا بدون درب یا روباز(پرده هوا) وجود دارند.هدف از ارائه این مقاله اذعان نکات مهمی در انتخاب  خرید بهترین یخچال فروشگاهی صنعتی است. مالکان فروشگاه یا هایپرمارکت ها جهت رفع نیازمندی‌های خود و پاسخ به مشتریان باید اطلاعات لازم جهت خرید یخچال و فریزر مناسب و در شان فروشگاه داشته باشند تا بتوانند خریداری نمایند. بدیهی است که یخچال فروشگاهی مهمترین بخش یک فروشگاه یا هایپرکارکت را تشکیل می دهد و بایستی با دقت خریداری کرد.

یخچال‌های فروشگاهی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یخچال‌های فروشگاهی بطور عادی قدرت و توان بیشتری در جهت حفظ دما و برودت را دارند  این امر به دلیل برخورداری از ابعاد بزرگتر به مراتب بیشتر خواهد بود. این یخچال‌ها به دلیل ابعاد بزرگتری که دارند قابلیت شستشو و نظافت بهتری دارند. یخچال‌های قدرتمند صنعتی از طول زیادی برخوردارند.صاحبان فروشگاه جهت سفارش اولین گزینه‌ای که باید مدنظر قرار دهند میزان مساحت محل می‌باشد. در بین یخچال‌های صنعتی انواع یخچال ایستاده چند درب، یخچال‌های ایستاده روباز یا پرده هوا، یخچال‌های ویترینی شیشه خم و صاف و جزیره ای بسیار پرکاربرد هستند. علاوه بر موارد مذکر مهمترین ویژگی یک یخچال صنعتی خوب قابلیت دسترسی به فضای کامل می‌باشد به گونه‌ای که حفظ و نگهداری تمام محصولات غذایی در دمای مطلوب و طبقات قابل تنظیم، با اعمال چرخ در بخش انتهایی برای سهولت در امر جابجایی و برخورداری از سیستم نورپردازی جهت نمایش بهتر محصولات اشاره کرد.

بین نمونه‌های دیده شده در اکثر فروشگاه‌ها، یخچال‌های پرده هوا، ایستاده چند درب و جزیره‌ای با شیشه‌های خم و صاف بسیار دیده شده است. بنابراین این یخچال‌ها مزیتی دارند که باعث می‌شوند مواد غذایی و محصولات را بهترین شکل ممکن در معرض دید قرار دهند و کمک بزرگی به مشتریان برای انتخاب کالا می‌گردد و این به معنای فروش بیشتر محصول می گردد.

یخچال-ساندویچ-شیراز

در هنگام خرید یخچال فروشگاهی باید به چه نکاتی توجه داشت؟

در هنگام خرید یخچال‌های صنعتی نکات بسیاری مدنظر است که تعدادی وابسته به نوع کسب و کار است و برخی دیگر بین کاسبان مشترک می‌باشد. به عنوان نمونه بهترین نوع شیشه یخچالی برای این مورد ضد بخار و نشکن است که اگر بهتر مدیریت شود قرار دادن نمایشگر دیجیتالی برای تنظیم دما بسیار موثر است و طبیعتا ابعاد و سایز یخچال در این مورد دخیل است و کاربردی می‌باشد.

 

ابعاد یخچال وابسته به محیط است و باید دقیقا اندازه گیری کرد که چه یخچال فروشگاهی مناسب کسب و کار است.چه مقدار باید هزینه شود؟

مهمترین عامل برای حفظ خنک کنندگی و سرد نگه داشتن مواد غذایی، کمپرسور یخچال است. در برخی از یخچال‌های صنعتی کمپرسور در بخش تحتانی قرار گرفته و در برخی دیگر بخش فوقانی می‌باشد. ولی در یخچال‌های خانگی پشت یخچال واقع شده است.هنگامی که موتور یخچال در بخش فوقانی قرار می‌گیرد به مراتب قیمت بالاتری دارد. این مورد دلیل عمر طولانی دستگاه است.

 

طول عمر بالای یخچال به دلیل یکسری فرآیند است چرا که قرار گیری موتور یخچال در بخش فوقانی بر طول عمر موثر است. چنانچه موتور یخچال بخش بالا قرار گیرد قدرت موتور بهتر و میزان بازدهی کمپرسور بیشتر خواهد بود. از آنجا که هوای گرم به دلیل سبک بودن به بالا منتقل می‌شود بنابراین موتر یخچال برای حفظ برودت نیاز به کار کمتری دارد.این گونه هوای گرم در اطراف یخچال نمی‌باشد و به سمت سقف هدایت می‌شود.فرآیند فوق باعث کاهش مصرف انرژی، میزان بازدهی بالا و کاهش کار یخچال و در نتیجه برودت بیشتر می‌شود. اگر فرآیند فوق برعکس صورت گیرد و موتور یخچال یا کمپرسور در بخش تحتانی قرار گیرد به مراتب همه چیز معکوس می‌شد و میزان کاربرد یخچال افزایش می‌یابد و مصرف انرژی بیشتر می‌شود و در نتیجه هوای گرم بیشتری اطراف یخچال مشاهده می‌گردد. تنها مزیت این مورد تعمیر یخچال است که به آسانی در دسترس است و اهمیت چندانی ندارد. این یخچال‌ها از قیمت کمی برخوردارند و طول عمر کمتری دارند.

 

هیچ یخچالی آنقدر سبک نیست که بتوان به آسانی جابجا کرد. بنابراین بهترین عملکرد کم گرفتن از همکاران می‌باشد اگر که یخچال‌ها مجهز به چرخ باشند قطعا حرکت و تغییر مکان آسانتر خواهد بود. اگر چه باز هم برای جابجایی می‌توان به تنهایی عمل کرد ولی در اکثر مواقع بیشترین صدماتی که ممکن است به یخچال وارد شود ناشی از جابجایی‌های غیر اصولی است و بنابراین مجهز بودن به چرخ به طول عمر دستگاه می‌افزاید.یخچال‌های صنعتی که به لحاظ مصرف انرژی درجه بهتری دارند در طولانی مدت میزان مصرف انرژی آنها به مراتب کمتر و بهینه خواهد شد و بنابراین یکی از معیارهای انتخاب قطعا میزان مصرف انرژی خواهد بود.

 

یکی از موارد مهم برای انتخاب یخچال صنعتی قابلیت دسترسی به اجزای داخلی یخچال توسط مشتریان و خریداران می‌باشد. برخی از یخچال‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که مخصوص وسط لاین و یا وسط فروشگاه می‌باشد. به این دلیل که از دو طرف دارای درب بوده و یا از دو طرف فضای دسترسی به اجناس مهیاست. می‌توان مواد غذایی را به آسانی چیدمان کرد.چنانچه دسترسی به اجناس راحت تر و منظم تر باشد تجربه مشتریان بیشتر و در مراحل بعدی خرید مشتاق تر خواهند شد.

یخچال-دو-درب-برودتی-زارعی-در-شیراز

انواع یخچال فروشگاهی

طبق مطالب ارائه شده، یخچال‌های فروشگاهی از لحاظ ابعاد، طرح، مدل، فضای دسترسی و شکل هندسی متنوع هستند. برخی از یخچال‌ها مانند ویترینی بیشتر جهت نمایش و در دیدرس بودن اجناس می‌باشند که علاوه بر نمایش حفظ و نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی به کار می‌روند و برخی بصورت جعبه‌ای و معمولا خنک تر هستند. فریزرها که بصورت جعبه ای طراحی می‌شوند دارای درب کشویی یا درب لولایی رو به بالا طراحی می‌شوند. جنس بدنه اگر با کیفیت باشد بهتر می‌تواند اجناس را خنک کند و معمولا یخچال هایی که دربشان شیشه ای است برای نمایش محصولات مناسب تر هستند.

یخچال‌های فروشگاهی و صنعتی طبق موارد ذیل می‌باشد.

  1. یخچال ایستاده فروشگاهی
  2. یخچال‌های با شیشه خم جزیره ای
  3. انواع فریزرهای خوابیده روباز و ایستاده
  4. فریزر ایستاده درب دار
  5. یخچال شیشه خم ویترینی
  6. یخچال ایستاده پرده هوا
  7. فریزر خوابیده فروشگاهی

یخچال‌های فروشگاهی قصابی اغلب به صورت فلزی از نوع استیل استنلس می‌باشد که معمولا سیستم خنک کننده آن‌ها فن نمی‌باشد. یخچال‌های پرده هوا به دلیل برخورداری از ظاهر زیبا و طراحی چشمگیر پرکاربرد می‌باشند و جزء کاربردی ترین دستگاه به حساب می‌آید و اغلب دارای ابعاد 90 الی 250 سانتی متر هستند.

از یخچال‌های پرده هوا جهت ارائه و نمایش انواع محصولات پروتئینی، مانند سوسیس، کالباس، میوه، سبزیجات قابل مصرف است. قرار دادن لامپ های LED سبب روشنایی و نورپردازی بهتر طبقات و نمایش بهتر محصولات می‌شود.بدنه یخچال پوشیده از عایق‌های تزریقی پلی اورتان است مجهز به سیستم ضدبرفک است.

یخچال‌های ویترینی در حقیقت یک نوع ویترین جهت نمایش محصولات در دید مشتری است.نوع خاصی از یخچال‌های صنعتی که بصورت تخصصی سبب نمایش مواد داخلی یخچال به کار می‌رود.این نوع یخچال‌های صنعتی به صورت ویترینی در دو نوع با کانتر گرم و سرد دسته بندی می‌شوند.

 

یخچال با کانتر گرم:یخچال‌های صنعتی با کانتر گرم برای نگهداری غذاهای پخته شده و گرم در کترینگ و آشپزخانه‌های گرم بکار می‌رود که می‌توان به غذاهایی مثل پیتزا، لازانیا، اشترودل، انواع برنج و خورشت‌های رستورانی اشاره کرد.

یخچال با کانتر سرد: یخچال‌های صنعتی با کانتر سرد به دلیل اینکه دمای خاصی ندارند و دمای داخلی محفظه تغییری نمی‌کند.جهت قرار دادن انواع شیرینی خشک، انواع پیتزا، سوسیس و کالباس بکار می‌رود.

تاپینگ-ترشی جات

راهنمای خرید یخچال فروشگاهی

هنگام خرید یخچال‌های صنعتی و رعایت یکسری نکات پایه ای ضروری است بخصوص اگر که کسب و کار خود را به تازگی شروع کرده اید توجه کردن به این نکات لازمه هر کسبه می‌باشد و رعایت کردن آن نگرانی صاحب فروشگاه را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد.

  1. توجه به نوع کمپرسور، میزان قدرت، نحوه قرار گیری برو روی بدنه یخچال عواملی می باشد که بر روی قیمت نهایی و میزان قدرت و طول عمر دستگاه تاثیرگذار است.
  2. در نظر گرفتن ابعاد یخچال و سایز یخچال که توصیه می‌شود طبق نیاز فروشنده نوع محصول و فضای لازم سفارش داده شود.
  3. دسترسی راحت و خرید آسان
  4. قرارگیری چرخ برای جابجایی و حمل و نقل آسان
  5. انتخاب یخچال بر حسب نیاز مشتری

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم اکبری): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.