صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

خرید انواع سردخانه ثابت و متحرک در شیراز

خرید انواع سردخانه ثابت و متحرک در شیراز

خرید انواع سردخانه ثابت و متحرک در شیراز

سردخانه ثابت و متحرک

هنگامی که صحبت از سیستم های برودتی و پیشرفته با تکنولوژی خاص می­شود اصول طراحی بنیان کل تنظیمات را بوجود می­ آورد.آیتم ها و گزینه های زیادی وجود دارد که بایستی مورد توجه قرار داد و حتی کوچکترین نقص و ایراد در طراحی می­تواند عواقب زیادی را به دنبال داشته باشد.

کارشناسان صنایع برودتی زارعی کادر مجرب و آموزش دیده ای می­ باشند که بطور پیوسته در جریان آخرین و جدیدترین دست آوردهای خنک کننده های صنعتی می­باشد، سیستم سردخانه یا انجماد را نصب و راه اندازی می کند تا همه چیز بطور کامل و کم مصرف ایجاد شود و طول عمر بالایی داشته باشد.

سردخانه، مکان یا اتاقک به شکل کانکس با شرایط استاندارد دما و رطوبت جهت تگهداری مواد غذایی، فاسد شدنی، صیفی جات، فرآورده های خونی، دارویی می ­باشد که ساختار یابدنه این سردخانه از عایق پلی اورتان با متریال ساندویچ پانل تولید می­ گردد.

بررسی سردخانه ثابت و متحرک

در صنایع مواد غذایی و دارویی، نگهداری مواد اولیه و مواد نهایی در شرایط کاملا استاندارد از نظر دما و رطوبت از ضرورت­ ها می ­باشد و سردخانه های ثابت و متحرک به عنوان الویت برای کمک به این صنعت می­ باشد.

سردخانه ثابت چیست؟

این سردخانه ها به صورت اتاق­ های کوچک یا سوله های بزرگ در فضاهای بسته و باز قابل طراحی می­ باشد. با شرایط دمایی و رطوبت کافی برای نگهداری مواد غذایی، میوه، تره بار، انواع محصولات پروتئینی مانند گوشت و مرغ و انواع ماهی و خشک بار و هم چنین محصولات لبنی به صورت خشک و منجمد نگه داری می­ شود.

سردخانه های ثابت در دو نوع سردخانه زیر صفر و سردخانه بالای صفر عرضه می­ گردد. میزان دمای سردخانه با توجه به نیاز مشتری و نگهداری محصول تنظیم می­ شود و بسته به کاربرد آن تعیین می­ گردد.

بطور مثال در اکثر مواقع برای نگهداری گوشت از سردخانه زیر صفر بهره مند می ­شوند. این سردخانه ها در ابعاد و اندازه­های متفاوت و با تناژ مورد نظر و قطعات بکار رفته قابل ساخت می ­باشد.نوع مواد غذایی توسط کارشناسان ما تعیین و ارائه می گردد.پیشتر در مورد سردخانه های بالای صفر و زیر صفر به تفصیل توضیح داده شده است.

سردخانه ­های ثابت در هتل­ ها، رستوران ­ها، تالارها بصورت ابعاد کوچک تولید می­ گردد. ولی ساخت سردخانه­ های در ابعاد بزرگ مختص انبارهای مواد غذایی دولتی تولید می­ گردد بزرگترین سردخانه خاورمیانه در هرمزگان واقع شده است.

سردخانه ثابت

سردخانه بالای صفر

این سردخانه ها با شرایط دمای بالای صفر یا بالاتر از نقطه انجماد برای نگهداری کوتاه مدت محصول مانند مواد غذایی، گل­ های زینتی، داروها، مواد شیمایی، میوه­ ها، صیفی­ جات، سبزیجات و لبنیات می­ باشد.دمای اختصاصی این سردخانه بین صفر تا 4+ درجه سانتی­گراد یا حداکثر 10+ درجه تنظیم می­ گردد.

سردخانه زیر صفر

سردخانه های زیر صفر به دلیل محدوده دمایی پایین تر از نقطه انجماد مخصوص نگهداری محصول در مدت طولانی می­ باشد، بایستی اذعان داشت که به این نوع سردخانه ها، سردخانه های انجمادی هم می­ گویند.

محدوده دمایی تعریف شده برای این نوع سردخانه ها بین 18- تا 30- درجه قابل تنظیم می­ باشد.از این سردخانه برای نگهداری مواد غذایی قبیل گوشت قرمز و ماکیان و حتی برخی سبزیجات و صیفی جات، بستنی، همبرگر و پنیر پیتزا می­ باشد.

سردخانه متحرک

این مدل سردخانه همانطور که از نامش مشخص است قابل حمل و جابجایی می­ باشد. چنانچه سردخانه کوچک یا متوسط مدنظر شما باشد سردخانه متحرک بهترین گزینه است.سردخانه بصورت اتاقکی قابل نصب بر روی نیسان یا وانت می­ باشد و چنانچه در ابعاد بزرگی باشد می­توان با کمک لیفتراک یا جرثقیل براحتی جابجا کرد.

شرایط دمایی سردخانه­ های متحرک به تناسب نوع محصول و مدت نگهداری تنظیم می­ شود.سردخانه های متحرک با تولید سرما شرایطی را مهیا می­ کند که سازگاری کامل برای نگهداری بلند مدت برای مواد غذایی پرمصرف و مواد حساس چون گوشت دام، طیور، ماهی، میگو و محصولات لبنی فراهم شود و در بعضی مواد صنایع شیمیایی، دارویی کاربرد گسترده­ ای دارد.با توجه به نوع کاربرد سردخانه در دو نوع کوتاه مدت و دراز مدت تفکیک می ­شود.این سردخانه ها کمک شایانی برای نگهداری طولانی مدت محصول می­ باشد.

بطور مثال نگه داری میوه و سبزیجات در سردخانه سبب می ­شود علاوه بر توزیع و عرضه تدریجی این محصول به بازار در تمام فصول مختلف سال در دسترس مشتری نیز باشد.

در نهایت حجم وسیعی از مواد غذایی بیشتر در اختیار افراد قرار می­ گیرد بایستی متذکر شد که مواد غذایی تایم طولانی را تا ارسال در سردخانه طی می­ کند. جابجایی و حمل و نقل سردخانه به کمک ماشین لیفتراک انجام می­ شود بدین منظور شاخک هایی روی بدنه سردخانه درج می­کنند تا قلاب ها با قرار گیری روی این شاخک ها باعث سهولت جابجایی شود.

بدنه این اتاقک مجهز به فوم پلی اورتان و پوشیده شده با ساندویچ پانل با ضخامت 10 تا 15 سانتی متر می باشد، درب این سردخانه به تناسب نوع کاربری در مدل­ های لولایی و کشویی تعیین می ­شود، کف این سردخانه ها با توجه به نوع کاربرد و سلیقه مشتری به صورت ورق عاج دار یا pvc می ­باشد.

سردخانه های متحرک هم مانند ثابت در دو نوع بالای صفر و زیر صفر تولید می ­گردد.

هر دو مدل سردخانه شامل تجهیزات ذیل می باشدکه در دو نوع بالای صفر و زیر صفر دارای اختلافاتی می ­باشد.

موتور:تامین کننده انرژی الکتریکی و محرک کمپرسور

کمپرسور: پخش گاز را عهده دار می ­باشد که انتقال گاز با بیشترین فشار در قسمت های حرارت دیده

کندانسور:خنک کننده گاز کمپرسور

اواپراتور: این وسیله نقش یک خنک کننده را در اتاقک های سردخانه ایفا می­ کند.

سردخانه متحرک در شیراز

ویژگی سردخانه متحرک

ساختار کلی این مدل سردخانه بایستی با دقت انتخاب گردد.گروه صنعتی زارعی در تولید این سردخانه ها از ساندویچ پانل استفاده می کند، بسیار مستحکم و پایدار است و وزن سبکی دارد و به سهولت می توان نصب کرد.این پنل ها بصورت ساندویچ بوده و از سه لایه تشکیل شده که 2 لایه رویی و زیرین با ورق احاطه شده و پوشش میانی با عایق پلی اورتان تزریق شده است.

یکی از ویژگی های منحصربفرد این سردخانه ها قابلیت حمل و نقل آسان و امکان باز و بسته شدن آن ها می باشد.می توان به این موضوع اشاره کرد که براحتی از هم گسسته می شود و سپس اسمبل می­ گردد.

میزان مصرف انرژی الکتریکی سردخانه ها 220 ولت است و در نتیجه در هر فضایی بدون نیاز به گاز می توان استفاده کرد موتور نصب شده برای این سردخانه از کارایی بالایی برخوردار هستند.

برای طراحی این سردخانه ها ازموتور دانفوس آلمان بهره می­ برند، معمولا میزان مصرف این دستگاه ها 5/1 اسب بخار است. تابلو برق نقش بسزایی در میزان کارایی سردخانه های کانکسی ایفا می کند و بایستی صحیح عایق بندی شود و تمام آیتم های کاربردی روی این تابلو متصل شود. 

مزایای استفاده از سردخانه های کانکسی

1.حداقل هزینه تعمیرات

2.کاهش انرژی برودتی

3.کاربرد کمپرسور پر قدرت

4.ایجاد کف مسطح و صاف

5.سهولت در حمل و نقل

6.دارای ظرفیت های متعدد

7.کاربرد نور داخلی

8.تجهیزات سیستم

کنترلی برای ایجاد دمای دقیق

9.ایجاد برودت تا زیر صفر

10.حداقل صدای ارتعاش در حین کار

11.تجهیز شده با انواع درب های عایق

12.قابلیت نگهداری مواد غذایی، صیفی جات

13.تجهیز شده با نمایشگر دیجیتال

14.سهولت در باز و بسته شدن درب داخل کانکس

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم شفیعی): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.