صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

خرید سردخانه لبنیات در شیراز

خرید سردخانه لبنیات در شیراز

خرید سردخانه لبنیات در شیراز

اگر در زمینه تولید و عرضه لبنیات کسب و کاری دارید و می‌خواهید شغل خود را ارتقا دهید؛ قطعا نیاز دارید که کیفیت محصولات لبنی را از ابتدا تا عرضه حفظ کنید.

بنابراین این نیاز با وجود سردخانه لبنیات مرتفع می‌گردد و موجب افزایش رشد و کسب و کار شما می‌گردد.

 

صنایع برودتی زارعی با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه تولید انواع یخچال و فریزر صنعتی و تجهیزات آشپزخانه‌ای مجهز به مواد اولیه با کیفیت و آخرین تکنولوژی روز با مشاورین متخصص آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد سردخانه لبنیات در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

سردخانه لبنیات در شیراز
سردخانه شیر در شیراز

فرآورده‌های لبنی جزء منابع مغذی محسوب می‌شوند زیرا که سرشار از پروتئین، ویتامین‌های گروه B و املاح معدنی مثل کلسیم می‌باشد و جزء  گروه‌های ارزشمند غذایی در نظر گرفته می‌شود.

انواع لبنیات عبارتند از شیر، ماست، دوغ، کره، پنیر، کشک و خامه می‌باشد که این مواد جزء نیازهای روزانه بدن به حساب می‌آیند.متخصصان تغذیه و اکثر پزشکان توصیه اکید می‌کنند که در وعده‌های غذایی محصولات لبنی در برنامه روزانه حتما گنجانده شود.

محصولات لبنی به گونه‌ای هستند که نسبت به گرما حساس هستند و نوسان دما موجب فساد محصول می‌گردد و در نتیجه باعث ورود میکروب و باکتری‌ها به بافت لبنیات می‌شود.بهترین گزینه جهت سرد و خنک نگه داشتن محصولات لبنی و حفظ کیفیت اولیه در فضایی مانند یخچال و سردخانه می‌باشد.استفاده از سردخانه لبنیات، فضایی ایجاد می کند که کمک به بهبود فروش کرده و باعث می‌شود که بتوان محصولات را در مدت زمان طولانی سالم نگه داشت.

در ضمن بایستی اذعان داشت که فرآورده‌های لبنی جز صنایع پر رونق در جهان شناخته شده است.

سردخانه-شیر

خرید سردخانه لبنیات

محصولات لبنی به طور عمده به دو طریق تولید می‌گردد.روش سنتی و پاستوریزه که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.شیر پایه اصلی تمام محصولات لبنی می باشد. هر دو پروسه جهت پاکسازی محصول از میکروب می باشد.تفاوت آن‌ها در نحوه عملکرد دو فرآیند می‌باشد.بنابراین تولید هر کدام از محصولات لبنی با دیگری متفاوت است.تولید برخی از محصولات سردخانه و همچنین نگهداری از آن‌ها وابسته به فضای سردخانه می‌باشد. از آنجا که روند سرد نگه داشتن فرآورده‌های لبنی و حفظ کیفیت و افزایش ماندگاری محصولات از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین نیاز به سردخانه امری ضروری است.

انواع سردخانه محصولات لبنی

محصولات لبنی بر اساس خصوصیات و نوع مصرفی که دارند به اشکال گوناگونی به بازار عرضه می‌شود. به عنوان نمونه محصولات انجمادی مانند کره و شیر، خامه که وارد بازار می‌شوند با توجه داشت که محصولات انجمادی در فضایی با دمای زیر صفر نگه داشت که مانع از آب شدن کریستال های یخ و کاهش کیفیت محصول نگردد.

فراورده های لبنی بر اساس نوع محصول و مدت زمان لازم جهت نگهداری به دو دسته کلی تقسیم می‌گردد.

 

سردخانه لبنیات با دمای زیر صفر

سردخانه لبنیات با دمای بالای صفر

سردخانه لبنیات زیر صفر

گستره دمایی این سردخانه بین -18 تا -30 درجه سلسیوس می‌باشد.نوع محصول و مدت زمان نگهداری فاکتورهای هستند که تعیین کننده بازه دمایی سردخانه می‌باشد. محصولات لبنی جهت نگهداری در سردخانه‌های زیر صفر نیاز به رطوبت بالایی ندارند و اغلب این سردخانه‌ها جهت نگهداری مواد انجمادی مانند ماست انجمادی، پنیر انجمادی، خامه انجمادی کاربرد دارد که در جدول زیر به اختصار نشان داده ایم.

نام محصول

دما درجه سلسیوس

مدت نگهداری

شیر پاستوریزه منجمد

20_

4 ماه

شیر پاستوریزه غلیظ منجمد

20_

10 ماه

خامه پاستوریزه منجمد

18_ تا 30_

26 تا 38 هفته

پنیر منجمد

20_

6 ماه

کره حیوانی

15_ تا 20_

یکسال

ماست منجمد

20_

3 ماه

سردخانه لبنیات بالای صفر

گستره دمایی این سردخانه بین 0 تا 10 درجه سلسیوس می‌باشد. فرآورده‌های لبنی به مقادیر زیادی مصرف می‌شوند.جهت نگهداری در این سردخانه‌ها بسیار مناسب است.نوع محصول و مدت زمان نگهداری دو شاخص مهم برای تعیین محدوده دمایی سردخانه می‌باشد.در قسمت ذیل جدولی را به اختصار جهت نگه داری محصولات می توانید مشاهده نمایید.

نام محصول

دما درجه سلسیوس

مدت نگهداری

شیر پاستوریزه

5+

مطابق با تاریخ انقضا

خامه

5+

7 روز

مارگارین

0 تا 4+

4تا 8 هفته

کره پاستوریزه

0 تا 4+

2 تا 3 هفته

ماست

0 تا 5+

3 هفته

پنیر

5+

3 هفته

سردخانه محصولات لبنی در شرایط خاص به شرح زیر می‌باشد.

سردخانه شیر خام به چه صورت می‌باشد؟

شیر پایه اصلی تمام محصولات لبنی می‌باشد. به دلیل اینکه این محصول حساس می‌باشد و در صورت نوسان دما سریع دچار فساد می‌گردد. نگهداری از آن از اهمیت بسیاری برخوردار است.روند نگهداری شیر بدین صورت است که پس از شیر دوشی شیر خام را از دامداری به مدت 2 الی 3 ساعت در محفظه سرما زا تا دمای 4 درجه سلسیوس سرد نگه می‌دارند و در این فاصله زمانی بین کارخانه و دامداری در همین دما باید بماند و چنانچه پس از وارد شدن به کارخانه شیر فرآوری نگردد.بایستی در همان بازه دمایی سرد بماند.شیر خام تولید شده طی زمان 24 ساعت را باید بلافاصله پاستوریزه کرد و در دمای کمتر از 4 درجه سلسیوس سرد نگه داشت.

سردخانه شیر در شیراز

سردخانه شیر پاستوریزه به چه صورت می‌باشد؟

نحوه نگهداری شیر خام با شیر پاستوریزه کاملا متفاوت است.شیر خام را در مجاورت آب سرد قرار می‌دهند تا دما کاهش یابد و مانع از فاسد شدن این محصول گردد. در این صورت امکان رشد میکروب و تکثیر باکتری ها به صفر می‌رسد.باید تا مدت 24 ساعت پاستوریزه گردد. شیر خام را جهت یخ زدن باید پاستوریزه کرد سپس همگن سازی رو انجام داد و نهایتا اقدام به انجماد کرد.این محصول با دمای 20- درجه سلسیوس را به مدت 4 ماه می‌توان نگه داشت.

شیر پاستوریزه را در مجاورت آب سرد و نهایتا یخ قرار می‌دهند و به دمای دلخواه ترجیحا 5 درجه سانتیگراد می‌رسانند.بدین ترتیب شیر سرد می‌شود.سپس با همین دما آن‌ها را بسته بندی و نگهداری می کنند و تا تاریخ مصرف در سردخانه لبنیات نگهداری می‌کنند.

سردخانه خامه در شیراز

سردخانه خامه : خامه تازه دارای 50% چربی شیر تحت دمای 90 درجه سلسیوس پاستوریزه می‌کنند. سپس سرد کرده و به صورت قالب‌های یخی در می‌آورند.خامه پاستوریزه یخ زده قالبی را در کیسه‌های پلاستیکی قرار داده و آن‌ها را نهایت در بسته بندی های کارتنی می‌گذارند.خامه های یخ زده را می‌توان در دمای 18- الی 30- درجه سلسیوس قرار داد و به مدت 26 تا 38 هفته نگهداری کرد.

سردخانه پنیر در شیراز

سردخانه پنیر : بعد از تولید پنیر عملیات سرمازایی جهت نگهداری پنیر مورد نیاز می‌باشد. پنیرهای سخت و مغذی مثل چدار پس از یخ زدن در دمای 20- درجه سلسیوس قرار می‌دهند و مدت 6 ماه می‌توان نگهداری کرد.دمای مورد نظر برای نگهداری پنیرهای که حجم زیادی آب دارند بین 5 درجه سلسیوس می‌باشد.

سردخانه کره در شیراز

سردخانه کره: گستره دمایی جهت نگهداری کره بین 15- تا 20- درجه سلسیوس می‌باشد.در فرآیند کره گیری از خام بایستی استوانه مربوطه را سرد نگه داشت و کره بسته بندی را می‌توان در دمای بین 0 تا 4 درجه سلسیوس به مدت 3 الی 4 هفته نگه داشت و اگر بخواهیم مدت زمان طولانی نگه داری کنیم باید بین 15- الی 20- درجه باشد که در این صورت قابل نگه داری در طول یک سال امکان پذیر است.

سردخانه ماست: ماست را می‌توان بصورت ترکیبی به همراه میوه و مواد خشک تحت برودت قرار داد و منجمد کرد.دمای لازم جهت این عملیات 20- درجه سلسیوس می‌باشد که مدت زمان نگهداری حدود 3 ماه می‌باشد.سرد نگه داشتن ماست باعث کاهش اثر اسیدی و پایداری ماست می‌گردد.

شرکت صنایع برودتی زارعی تولید کننده انواع سردخانه های صنعتی، از جمله سردخانه لبنیات می‌باشد. ابعاد سردخانه طبق سفارش مشتری طراحی و تولید می‌گردد.می‌توان سردخانه را در مقیاس کوچ و بزرگ طراحی و تولید کرد و از آن‌ها برای نگهداری محصولات لبنی استفاده کرد.بنابراین قیمت سردخانه وابسته  به فاکتورهای متعددی می‌باشد.عبارتند از متراژ، ابعاد و نوع موتور .

اجزای سردخانه لبنیات

یکی از بخش‌های اصلی سردخانه، کمپرسور یا موتور می‌باشد.جهت عملکرد بهتر سردخانه باید کمپرسور به دقت انتخاب گردد که این کار توسط مشاوران مجرب صنایع برودتی زارعی قابل اجرا می‌باشد. متخصصان ما در کارخانه آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می‌باشد.

کندانسور و اواپراتور سردخانه از دیگر تجیهزات سردخانه می‌باشد که جهت بهبود عملکرد موتور بایستی به درستی انتخاب کرد. عایق سردخانه از متریال پیش ساخته تحت عنوان ساندویچ پانل تهیه می‌گردد. این دیواره به دلیل ویژگی‌های خاصی دارد که مانع از پرتی هوا شده و باعث محفوظ نگه داشتن هوای سرد و گرم می‌گردد؛ عایق مناسبی جهت ساخت سردخانه می‌باشد.

تابلو برق سردخانه برای تنظیم میزان دمای سردخانه کاربرد دارد. هر چه این پنل مجهز باشد امکان بیشتری را فراهم می‌آورد تا دمای سردخانه را تنظیم کرد.

سردخانه-لبنیات در شیراز

قیمت سردخانه:

طراحی و تولید سردخانه به عوامل مختلفی وابسته می‌باشد عبارتند از نوع کمپرسور، کندانسور، عایق بدنه سردخانه، درب سردخانه، متراژ سردخانه، و میزان برق مصرفی که قطعا بر روی قیمت تاثیرگذار است.بدیهی است ک نمی‌توان قیمت واحدی را اعلام کرد که جهت اخذ قیمت دقیق می‌توانید با مشاورین متخصص صنایع برودتی زارعی از طریق صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید.جهت مشاهده محصولات می‌توانید به گالری تصاویر مراجعه نمایید.از طریق کانال آپارات می‌توانید محصولات ما را دنبال کنید.امید است که مطالب مفید واقع شده باشد.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم شفیعی): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.