صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

یخچال چیست؟خرید یخچال صنعتی در شیراز

یخچال چیست؟خرید یخچال صنعتی در شیراز

یخچال چیست؟ دستگاه یا محفظه ای است که از دیرباز تاکنون در زندگی تمام انسان های کره زمین وجود داشته است البته این محفظه طی گذر زمان پیشرفت کرده است و به اشکال گوناگون مدرنیته ایجاد شده است. یخچال دستگاه خنک کننده و خنک نگهدار جهت مواد غذایی و نوشیدنی می باشد. این دستگاه شامل یک سرد کننده و عایق حرارتی می باشد که شامل پروسه ی جهت انتقال گرما از فضای داخلی به فضای خارجی است.

چنانچه دست خود را خیس کنید متوجه می شوید که بعد از چند دقیقه خنک می شوید این خنکی ناشی از تبخیر آب می باشد زیرا از گرمای بدن برای تبخیر استفاده می کند یخچال هم چنین پروسه ای دارد. یخچال شامل دو فرآیند تبخیر و میعان می باشد که موجب انتقال گرما از فضای داخلی به خارجی می شود. 

یخچال چیست؟

روش نگهداری مواد غذایی در گذشته به چه صورت بوده است؟ در زمان های قدیم به علت نبود تکنولوژی مردم از چشمه ها و آب های چاه و غارهای زیرزمینی جهت نگهداری مواد غذایی بهره می بردند این کار باعث می شد که فاسد شدن مواد غذایی به تعویق بیفتد بطور مثال برای نگهداری گوشت آن را در محفظه ای سر بسته قرار می دادند و در زیر سایه درون چشمه می گذاشتند به این ترتیب می توانستند از مواد غذایی نگهداری کنند.

 

تاریخچه کشف یخچال : قابل توجه است بدانید که دانشمند مشهور ایرانی “ابن سینا” در قرن 11 میلادی مبرد را اختراع کرد که این جرقه ای برای پیدایش یخچال و گام بزرگی را در این فرآیند ایجاد کرد در واقع فرآیند تقطیر پایه های تولید یخچال بود.

نخستین یخچال در جهان: اولین یخچال جهان در سال 1748 میلادی توسط ویلیام کولن اختراع شدو این پروژه در دانشگاه گلاسکور به نمایش گذاشته شد.یخچالی که تولید شد بسیار کارآمد بود و نتایج مثبتی به همرا داشت با انجام آزمایشات مختلف و پیشرفت تکنولوژی، دانشمندی آمریکایی به نام الیور ایوانس یخچالی را ابداع کرد که بسیار مدرن تر از نوع اولیه بود به همین دلیل او را پدر یخچال فشرده نامیدند.

طی گذر زمان یخچال های متعددی با گذر زمان و طرح های متفاوتی ساخته شد. نهایتا به مرور زمان در سال 1853 اولین یخچال اختراع شد که توانست روزانه حدود یک تن یخ را تولید کند و به نام دانشمند آمریکایی ثبت گردید. به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی تحولات عظیمی در تولید یخچال شکل گرفت. تاریخچه ای در مورد در مورد چگونگی بوجود آمدن یخچال در اختیار شما عزیزان قرار دادیم حال قصد داریم اطلاعاتی را در مورد روند کار یخچال در خدمت شما عزیزان قرار دهیم. 

یخچال دارای قطعاتی می باشد که برای روند کار بسیار ضروری است در واقع شبیه یک چرخه می باشد و در صورت نبود هر کدام پروسه مختل می شود. این قطعات شامل:

 

  • کمپرسور
  • کندانسور
  • اواپراتور
  • ترموستات
  • گاز یخچال
اجزای یخچال

 

کمپرسور : گاهی اوقات ممکن است که پشت یخچال را نگاه کرده باشید و جعبه سیاه رنگ را دیده باشید حتما بارها سوال پرسیدید که این جعبه چیست همان کمپرسور یا موتور یخچال می باشد که در یخچال های خانگی شامل دو قسمت مکانیکی و الکتریکی می باشدو هر دو قسمت درون جعبه سیاه قرار گرفتند. قسمت الکتریکی کمپرسور در واقع الکتروموتور می باشد که از نوع آسنکرون می باشد و وظیفه دارد قسمت مکانیکی را به حرکت در آورد و قسمت مکانیکی کمپرسور در یخچال شامل سیلندری است که پیستون آن توسط هسته موتور الکتریکی حرکت می کند، حرکت رفت و برگشت پیستون باعث ایجاد مکش و دمیدن می شود که نهایتا برای ادامه روند کار نیازی به خنک سازی می باشد.

اواپراتور:  کمپرسور با حرکت در آوردن گاز درون اواپراتور موجب خنک شدن اواپراتور می شود و در نتیجه خنک می شود.

کندانسور: هنگام شروع کار کمپرسور گرم می شود و سپس وظیفه کندانسور این است که گاز خارج شده کمپرسور را خنک کند و باعث کاهش دمای کمپرسور گردد.

کندانسور یخچال

 

این لوله های مویی مهمترین وظیفه را به عهده دارند که موجب چرخه تبرید شده و گاز فرعون را به نقطه جوش می رساند.

تبرید چیست؟ پروسه جذب گرما از یک سیال به سیال دیگر که شامل هوا یا آب می باشد.

گاز مبرد : در یخچال های اولیه از گاز آمونیاک درون یخچال استفاده میشد از آنجایی که این گاز برای سلامتی انسان ها ضرر دارد کم کم گاز فرعون جایگزین شد و امروزه در یخچال ها از گاز فرعون 12 استفاده می شود که کاملا بی بو می باشد و در محیط مرطوب موجب خوردگی فلز نمی شود.

نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که مشتعل نیست و حتی در صورت نشتی قابل اشتعال نمی باشد.اما با این محسنات گاز فرعون معایبی دارد که شامل تخریب لایه اوزون، ایجاد اثر گلخانه ای و مصرف بیشتری نسبت به گاز آمونیاک دارد و هم چنین قیمت بالا و بازدهی پایینی دارد.

عملکرد یخچال صنعتی چگونه است؟ یخچال صنعتی به دلیل وسعت و حجم بالای ظرفیت مواد غذایی، گرما را در وسعت بالا دریافت کرده و با کمک سیستم خنک کننده قوی که دارد دما را از داخل به بیرون منتقل می کند.این دستگاه ها نسبت به مدل خانگی انرژی بیشتری مصرف می کنند. در این یخچال ها قطعات مانند اواپراتور و فن های خنک کننده ضد برفک با راندمان بالایی طراحی می شوند. نکته قابل ذکر این است که این دستگاه از نوع خانگی بزرگتر می باشد.

یخچال های صنعتی فروشگاهی، فریزر خوابیده، فریزر ایستاده، یخچال 4درب و 3 درب، یخچال های ایستاده، صندوقی، پرده هوا با استاندارد های امروزی و مدرن ساخته می شود.

یخچال های صنعتی به دو دسته کلی تقسیم می شوند.یخچال های صنعتی(صندوقی) و یخچال های ایستاده صنعتی(عمودی)

یخچال های صنعتی صندوقی: این مدل یخچال ها به دلیل فضای محدود و بهینه کردن فضا بسیار کاربردی می باشد.جنس درب این یخچال های صنعتی کابینتی شیشه ای یا استیل می باشد و اغلب به صورت 2 درب، 4 درب، و 4 کشو تهیه می شود که با توجه به فضای مورد نیاز آشپزخانه و رستوران یا کافی شاپ تهیه می شود.

یخچال صنعتی ایستاده: این مدل یخچال ها در سایز و انواع مختلفی عرضه می گردد و در انواع تک درب، دو درب، سه درب، ارائه می شود.این یخچال های ایستاده صنعتی با درب های سکوریت نشکن در مدل های ویترینی در قنادی ها و شیرینی فروش ها کاربرد دارد.جنس درب این

یخچال ها از فولاد ضد زنگ یا درب شیشه ای می باشد.

یخچال با درب ضد زنگ به دلیل مقاومت بالایی که دارد ضد ضربه بوده است و مدت زمان طولانی قابل استفاده می باشد و بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. اما در مدل درب شیشه ای این اجازه را می دهد که مشتریان به راحتی درون یخچال را ببینند و اجناس خود را مشاهده کنند بدون باز کردن درب که به نوبه خود استقبال بینظیری داشته است.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم اکبری): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.