صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

انواع یخچال لبنیاتی در شیراز

انواع یخچال لبنیاتی در شیراز

انواع یخچال لبنیاتی در شیراز

یخچال لبنیاتی یکی از انواع یخچال‌های صنعتی صنایع برودتی زارعی می‌باشد که از مهمترین تجهیزات لبنیات فروشی‌ها و فروشگاه‌های لبنیاتی به حساب می‌آید. این یخچال مخصوص نگهداری محصولات لبنی مانند شیر، ماست، کره، بستنی، پنیر و .. می‌باشد.در این مقاله قصد داریم به بررسی جزییات یخچال لبنی بپردازیم.

یخچال-لبنیاتی-در-شیراز

فهرست مطالب

سوالات متداول

ابعاد داخلی یخچال‌های لبنیاتی از جنس استیل ضد زنگ است که به شما امکان می‌دهد به آسانی آن را شستشو دهید.

قیمت یخچال‌های لبنیاتی وابسته به فاکتورهای متعددی عبارتند از تعدا درب، نوع موتور، جنس بدنه، ابعاد یخچال و جنس شیشه‌ها می‌باشد و طبق این موارد تعیین می‌گردد.

بلی، می‌توانند به صورت ویترینی و ایستاده انباری دار باشند.

عایق بندی به کمک تزریق فوم پلی اورتان انجام می‌گیرد که توسط دستگاه تزریق می‌گردد.

یخچال‌های لبنیاتی به صورت ویترینی و انواع ایستاده تولید می‌شود.

یخچال-سه-درب-رادیاتدار-در-شیراز
یخچال-مکعبی-در-شیراز

یخچال لبنیاتی به چه نوع یخچالی گفته می‌شود؟

یخچال لبنیاتی یک نوع یخچال صنعتی است که به منظور نگهداری محصولات لبنی مانند شیر، خامه، ماست، دوغ، کره، و… استفاده می‌گردد. یکی از بزرگترین تولیدات صنایع برودتی زارعی یخچال‌های ایستاده صنعتی می‌باشد.این مدل یخچال جهت حفظ تازگی و کیفیت اولیه محصولات لبنی و دیگر محصولات مشابه بکار می‌رود.این گونه یخچال‌های صنعتی عموما دارای ویژگی‌های خاصی هستند که برای مرتفع کردن نیازهای صنعت لبنی مناسب می‌باشند. یخچال‌های صنعتی با نام‌های متعددی از قبیل یخچال ماست بندی، یخچال لبنیات فروشی، یخچال مغازه‌ای، یخچال مناسب لبنیات بین مردم شناخته شده است.یخچال‌های لبنیاتی به صورت ایستاده و مکعبی در بازار موجود است. یخچال ایستاده لبنی به صورت تک درب، دو درب، سه درب، چهار درب، شش درب، مکعبی یا ویترینی قابل طراحی و تولید می‌باشد.

یخچال-ایستاده-سه-درب-تاج-مشکی-در-شیراز

خصوصیات یخچال‌های لبنی طبق موارد ذیل می باشد؛

دمای کنترل شده: یخچال‌های لبنیاتی مجهز به سیستم کنترل دما هستند که می‌توان دمای داخلی را در محدوده‌ای خاص تنظیم کرد. این امر به منظور حفظ دمای مناسب جهت نگهداری و عدم فساد آن‌ها انجام می‌گیرد.

 

میزان رطوبت مناسب: در یخچال‌های لبنیاتی برای حفظ رطوبت مناسب محیط داخلی و به منظور جلوگیری از خشک شدن محصولات لبنی مجهز به سیستم رطوبت دهی می‌باشند.

 

اعمال قفل و درب محکم: در یخچال‌های صنعتی لبنی برای عدم پرتی هوای خنک و هدر رفتگی انرژی سرمایی و جلوگیری از ورود هوای گرم و همچنین تغییر دمای ناگهانی ناشی از باز و بسته شدن مکرر درب، مجهز به درب‌های محکم با قفل می‌باشند.

 

قفسه بندی مناسب: در یخچال‌های لبنیاتی قفسه‌ها و بخش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان محصولات را به طور مرتب چیدمان و نگهداری کرد و دسترسی آسان به محصولات لبنی را محیا می‌سازد.اغلب قفسه‌ها قابلیت جابجایی دارند.

سیستم خنک کننده: یخچال‌های لبنیاتی مجهز به سیستم خنک کنندگی قوی و موثری برای حفظ دمای داخلی می‌باشند. حفظ دمای مناسب مانع از رشد باکتری‌ها و فساد محصولات لبنی می‌گردد.

ویژگی‌های یخچال‌های لبنیاتی طبق موارد ذیل می‌باشد.

  1. نورپردازی طبقات داخلی یخچال لبنیاتی به کمک لامپ های LED انجام می‌گیرد به طوری که تمام محصولات داخلی یخچال به وضوح قابل نمایش است و این گونه بر زیبایی محصولات می‌افزاید.
  2. جنس بدنه این مدل یخچال ها از ورق استیل با کیفیت است که مجهز به عایق بندی فوم پلی اورتان است.
  3. به منظور طراحی زیباتر و جذب مشتری بیشتر قابلیت درج لوگو به صورت استیکر یا CNC روی بدنه یخچال و تاج وجود دارد.
  4. شیشه‌های تعبیه شده بر روی درب‌های یخچال لبنیات از نوع سکوریت نشکن و دوجداره هستند که در برابر ضربات احتمالی و شکستگی کاملا مقاوم می‌باشند.
  5. اعمال پایه‌های چرخ دار در بخش تحتانی یخچال لبنیاتی موجب سهولت در جابجایی و حمل و نقل آسان در فضای فروشگاه می‌گردد.در واقع بسیاری از مشکلات شکستگی و ضربه‌های احتمالی ناشی از نبود چرخ یا جابجایی غیر اصولی می‌باشد.
  6. سیستم سرمایشی طراحی شده در این مدل یخچال‌ها از نوع نوفراست طراحی شده تا از بوجود آمدن برفک جلوگیری گند.

انواع یخچال‌های لبنیاتی طبق موارد ذیل می‌باشد.

  1. یخچال ایستاده لبنیاتی
  2. یخچال ویترینی لبنیاتی
  3. یخچال دوطرف نما لبنیاتی

یخچال لبنیاتی مکعبی نمونه‌ای از یخچال‌های صنعتی است که برای نگهداری شیر، ماست، کره، دوغ و… بکار می‌رود. این محصول بسیار پرکاربرد است علی الخصوص برای محصولات پروتئینی استفاده می‌شود. البته بایستی عنوان کرد که برای استفاده دو منظور هم یخچال و هم تاپینگ می باشد.یخچال مکعبی یا همان ویترینی یا اعمال دمای مناسب برای نگهداری ترشی جات و پروتئینی و لبنی و سایر مواد غذایی مورد استفاده می باشد.یخچال‌های ویترینی لبنی در سایز و ابعاد مختلف تولید می‌شود.

یکی از ویژگی‌های بارز این مدل یخچال‌ها بهره‌مندی از بدنه استیل است که بسیار مستحکم و مقاوم است و باعث عمر طولانی یخچال می‌شود. و بدین ترتیب از فرسودگی و پوسیدگی بدنه جلوگیری می‌کند. یخچال ویترینی یا مکعبی به دلیل نمای شیشه‌ای از پرتی و هدر رفتگی انرژی سرمایی جلوگیری می‌کند و به علت شیشه‌های بکار رفته در نما، محصولات در دیدرس مشتری است و می‌تواند بدون باز کردن درب به آسانی انتخاب نماید. از یخچال ویترینی یا مکعبی در شیرنی فروشی‌ها، قنادی‌ها و یا بستنی فروشی‌ها استفاده می‌شود. یک یخچال صنعتی لبنی مناسب باید طبق نوع فروش در قنادی و لبنیاتی طراحی شود.

یخچال‌های ویترینی به دلیل برخورداری از نمای شیشه‌ای از لمس و دسترسی مستقیم متریان جلوگیری می‌کند.بنابراین تمام محصولات توسط مشتریان قابل رویت است.عموما از این یخچال‌ها در فروشگاه‌های بزرگ، سوپرمارکت‌ها، بیمارستان‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و سایر مکان‌هایی که به فروش عمده مواد غذایی می‌پردازند استفاده می‌شود.

یخچال‌های لبنیات در فروشگاه‌ها: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و خصوصا فروشگاه‌های مواد غذایی و پروتئینی، اغلب بخش اعظمی از فضای فروشگاه به نمایش و فروش محصولات لبنی اختصاص داده می‌شود. برای نگهداری و در دیدرس بودن محصولات لبنی در این فروشگاه‌ها از یخچال‌های ویترینی یا ایستاده و یا نمایشگر استفاده می‌شود.

از لحاظ دمایی، این یخچال‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا دمای مناسبی برای نگهداری محصولات لبنی فراهم آورد تا از فساد آن‌ها جلوگیری شود. گاهی ممکن است در فروشگاه‌های بزرگ برای ایجاد دمای مطلوب از سیستم خنک کننده اضافی و یا سیستم‌های کنترل دما بکار برده شود. قابل ذکر است که تنوع یخچال‌ها و نحوه نمایش محصولات لبنی در فروشگاه‌ها وابسته به سیاست و نیاز هر فروشگاه متفاوت است.

استفاده از یخچال های لبنیاتی در صنعت مزایای بسیاری دارد که در اینجا به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  1. یخچال‌های لبنیاتی جهت حفظ تازگی و کیفیت اولیه دارای قابلیت کنترل دما می‌باشند. این تجهیزات به شما این امکان را می‌دهد تا لبنیات را با دما و رطوبت مناسب نگهداری کند. در نتیجه لبنیات در مدت طولانی تر تازه و خوشمزه باقی بماند.
  2. تنظیم دمای یخچال در دمای پایین موجب کنترل و کاهش رشد باکتری‌ها و جلوگیری از فساد محصول می‌شود و ایمن بودن محصول لبنی را تضمین می‌گردد. همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های شکمی و مسمومیت غذایی را کاهش می‌دهد.
  3. یخچال‌های لبنی مجهز به قفسه‌های قابل تنظیم هستند این امر باعث نگهداری بهینه و سازمان دهی محصولات می‌گردد بنابراین محصولات به آسانی جاگیر شده و قابل دسترس هستند.
  4. کاهش ضایعات و هدر رفت محصولات لبنی منوط بر نگهداری بهینه محصولات لبنی در یخچال‌های لبنیاتی می‌باشد که در این صورت میزان ضایعات و پرتی محصولات به حداقل می‌رسد.بنابراین این امر به شما صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا مصرف مالی و منابع انرژی کاهیده شود و فروشندگان کمتر مضرر شوند و به محیط زیست کمک کرده باشد.
  5. یخچال‌های لبنیاتی قابلیت نگهداری انواع محصولات لبنی مانند شیر، دوغ، ماست، کره، پنیر و … را دارد.این کار باعث می‌شود تا مواد غذایی مورد نیاز خود را در یخچال نگهداری کنید و علاوه بر تنوع محصول باعث جلب رضایت مشتری و ارتقا در امر فروش می‌گردد.بنابراین میزان سود دهی فروشگاه افزایش می‌یابد.

میزان دمای یخچال لبنیاتی

تنظیم درجه یخچال برای نگهداری مواد لبنی به مدت طولانی یکی از عوامل موثر محسوب می‌شود. تنظیم درجه یخچال وابسته به فاکتورهای متفاوتی مانند نوع فصل، میزان مواد غذایی، موجود در یخچال، مزان دمای محیط است و طبق این اصول درجه بندی صورت می‌گیرد. هنگامی که درب یخچال بسته می‌باشد دمای محیط پیرامون یخچال بر روی عملکرد آن نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

تنظیم درجه یخچال باید طبق مواد غذایی موجود در یخچال باشد. به طور نمونه برای نگهداری انواع ماست، چه ماست پاستوریزه و چه ماست محلی و خانگی و چکیده لازم است که دمای داخلی یخچال بین 6 تا 7 درجه سانتیگراد نگهداری می‌شود. این دما مانع سرعت رشد باکتری و کپک می‌شود و ماست مدت زمان بیشتری را می‌توان نگهداری کرد.

نکات مهم در تنظیم درجه یخچال

  1. به منظور قرارگیری محصولات غذایی در یخچال‌های ایستاده فروشگاهی رعایت یکسری نکات جزء اصول اولیه می‌باشد تایخچال شما دچار مشکل نشود. زمانی که محصول را در یخچال قرار می‌دهید بهتر است به طور منظم چیدمان گردد که جریان هوا کاملا بین آن ها برقرار شود و یخچال به درستی کار کند.
  2. یخچال‌های ایستاده درب دار به دلیل باز و بسته شدن مداوم درب توسط مشتری و خرید طولانی مواد غذایی، بهتر است که از یخچال‌هایی استفاده شود که بدون درب هستند تا میزان دمای داخلی یخچال از بین رود و سبب اختلال در کارکرد یخچال نشود.
  3. بایستی متذکر شد که به هیچ عنوان مواد غذایی گرم را در درون یخچال قرار ندهید چون باعث بالا رفتن دمای یخچال و فشار زیاد به کمپرسور می‌شود.

 

تنظیم دمای یخچال لبنیاتی در فصل تابستان و زمستان

دمای یخچال در فصل تابستان تا حدودی متفاوت است. در فصل تابستان به دلیل گرمای شدید محیط، میزان درجه یخچال باید به صورتی تنظیم شود که مواد غذایی درون یخچال خنک بماند و در فصل زمستان به دلیل سرمای محیط به گونه‌ای تنظیم می‌شود که اجزای داخلی یخچال دچار یخ زدگی نشود.

البته یخچال‌های صنعتی اکثر شرکت‌های تولید کننده به گونه‌ای طراحی می‌شود که به صورت اتومات نسبت به دمای اطراف، دمای داخلی یخچال افزایش یا کاهش می‌یابد.

به طور کلی میزان دمای یخچال در فصل تابستان باید بین 3 الی 5 درجه سانتیگراد باشد و در زمستان به علت هوای سرد اطراف یخچال بین 4 الی 5 درجه سانتیگراد می‌باشد و باز این درجه بندی وابسته به نوع محصول است.

در پایان بایستی یادآور شد که میزان قیمت محصول نسبت به نوع درب، نوع موتور، و جنس بدنه متغیر می‌باشد. صنایع برودتی زارعی با بیش از 20 سال تجربه در طراحی و تولید انواع یخچال صنعتی ایستاده و ویترینی و با بهره مندی از بهترین مواد اولیه روز و بکارگیری نیروهای متخصص و حرفه‌ای آماده خدمات رسانی به شما مشتریان در اقصی نقاط کشور می‌باشد.برای مشاهده نمونه‌های ارسالی به کانال آپارات مراجعه نمایید.جهت ارائه مشاوره با کارشناس فروش و کسب قیمت می‌توانید از طریق شماره‌های مندرج در پایین مقاله تماس حاصل فرمایید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم اکبری): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.