صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

انواع یخچال ویترینی در شیراز

انواع یخچال ویترینی در شیراز
ویترین-مکعبی-در-شیراز

انواع یخچال ویترینی در شیراز

یخچال‌های ویترینی از سال های اخیر تاکنون بسیار مورد استفاده فروشگاه‌ها قرار گرفته است.بگونه‌ای که اگر وارد فروشگاه‌های زنجیره‌ای شوید دو یا چند یخچال ویترینی را مشاهده خواهید کرد. دلیل کاربردی بودن این یخچال‌ها به علت قدرت بالای موتور در حفظ کیفیت اولیه محصولات غذایی و پروتئینی در فروشگاه‌ها می‌باشد.

امروزه تکنولوژی جزء جدایی ناپذیر زندگی بشریت می‌باشد. با پیشرفت علم و صنعت و گسترش آن در زندگی روزمره افراد همواره در حال بهره برداری و استفاده از مزایای فناوری‌ها می‌باشد. هدف از رشد این فناوری باعث آسان شدن زندگی آسان نسبت به گذشته نشدنی شده است. تکنولوژی به انسان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند نیازهای خود را مرتفع  زندگی زیباتری بوجود آورند.

انواع تجهیزات لازم در حوزه تکنولوژی عبارتند از برقی، لوازم الکتریکی، ابزارهای خانگی می‌توان نام برد. وسایل و ابزار آلات مذکور توانست موجب رونق کسب و کار شود و به پیشرفت انسان‌ها در این عرصه کمک رسانی کند.تجهیزات و وسایل صنعتی به انسان‌ها امکان ایجاد کارخانه‌های تولید انواع یخچال و فریزر و ساخت دیگر کالاهای بزرگ را داده است.

یکی ارزشمندترین وسیله‌های برقی و الکترونیکی در این زمینه که بشر از دیرباز تاکنون با آن سر و کار داشته یخچال و فریزر می‌باشد. وسیله‌ای که انسان‌ها برای امرار معاش و کسب و کار نیاز مبرم دارند و عدم وجود یخچال موجب فساد مواد غذایی و مایحتاج مردم می‌گردد.استفاده از یخچال جایگاه ویژه‌ای را در این کره خاکی پیدا کرده است که زندگی با عدم استفاده از این وسیله برای هر کسی غیر قابل تصور است.

یخچال‌ها وسایلی می‌باشد که از هر بعد به آن بنگریم از لحاظ خانگی و صنعت پرکاربرد است. این سیستم خنک کننده در دو نوع خانگی و صنعتی تولید می‌شود. یخچال‌های خانگی که در منازل استفاده می‌شود و بصورت یه قلو و دوقلو یا ساید بای ساید دیده می‌شود و اما یخچال‌های صنعتی که مورد مصارف صنعت است در کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده می‌باشد. جهت خنک کردن و حفظ کیفیت محصولات لبنی، پروتئینی و … بکار می‌رود. این دستگاه در اکثر مراکز فروش بزرگ و کوچک با انواع حجم و گنجایش جهت نگهداری مواد غذایی در مدت زمان طولانی طراحی می‌گردد. یخچال‌های صنعتی صنایع برودتی زارعی در انواع ویترینی، ایستاده، صندوقی، پرده هوا تقسیم می‌شود.آیا می‌دانید یخچال ویترینی چیست؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع یخچال ویترینی بپردازیم.

ویترین-مکعبی-در-شیراز

یخچال ویترینی چیست؟

یخچال ویترینی یکی از انواع یخچال‌های صنعتی پرکاربرد است که به لحاظ زیبایی و ظاهر شیک در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یخچال به دلیل قدرت خنک کنندگی بالا و عملکرد خوبی که دارد در انواع و طرح‌های مختلفی طراحی می‌شود. این نمونه به دلیل ظاهری با نمای شیشه‌ای برای نمایش بهتر مواد عذایی کاربرد دارد. تمام اجزای داخلی کاملا قابل مشاهده می‌باشد.

این مدل از یخچال‌ها در انواع و طرح‌های گوناگونی تولید می‌شوند و اشخاص می‌توانند وابسته به نیاز خود یکی از مدل‌های مورد نظر را با کیفیت مطلوب خریداری نمایند. یخچال‌های فروشگاهی صنعتی در دو نوع ایستاده و خوابیده طراحی می‌شوند و هر کدام دارای ویژگی‌هایی می‌باشند که باعث برتری آنها نسبت به یکدیگر می‌شود. یخچال‌های ویترینی با ظاهر شیشه‌ای کاربردهای زیادی دارند و می‌توان از آن‌ها در کسب و کارهای متفاوتی بهره برد.

یخچال-قنادی-مکعبی-در-شیراز

تنوع در طرح و اندازه موجب ارتقا در سطح کاربرد این محصول می‌شود. علاوه بر اینکه دستگاه دارای ظرفیت‌های متفاوتی می‌باشد قطعا باید به میزان فضای اشغال شده توجه کرد. مهمترین و پرکاربردترین این قبیل یخچال‌ها در فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌ها، قنادی‌ها، نانوایی‌ها، کافی شاپ‌ها، ساندویچی‌ها و انواع رستوران و آشپزخانه‌های کترینگ و غیره اشاره نمود.یخچال‌های ویترینی مدل خاصی از یخچال‌های صنعتی است که میزان کیفیت و زیبایی ظاهر هر دو حائز اهمیت است.

در هنگام خرید این محصول علاوه بر قدرت موتور و سیستم خنک کنندگی باید ظاهر و نمای یخچال هم مورد توجه قرار گیرد. به این دلیل که ظاهر یخچال به عنوان ویترین مواد غذایی قرار می‌گیرد، پس طبعا در امر فروش تاثیرگذار است.

یخچال‌های ویترنی در انواع خوابیده و ایستاده طراحی و تولید می‌شوند.

یخچال ویترینی به عنوان یک یخچال صنعتی با نمای شیشه‌ای برای حفظ خنک کنندگی و تازگی مواد غذایی و نمایش محصولات بکار می‌رود. این یخچال‌ها مجهز به موتور قوی می‌باشند که اغلب در کنار یا در پشت آن‌ها تعبیه می‌شود. انواع متفاوت این محصول در اکثر مراکز فروش قابل رویت است. یخچال ویترینی با مدل جلوباز یکی از پرطرفدارترین یخچال‌های ویترنی به حساب می‌آید.به دلیل ظاهر مدرن و کیفیت از اهمیت بسیاری برخودار است.

نحوه دسترسی افراد به محصولات داخلی یخچال‌های ویترینی به آسان‌ترین روش ممکن انجام می‌پذیرد. شما مشتری گرامی می‌توانید بدون باز و بسته کردن درب اجناس مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید.علاوه بر اینکه به راحتی قابل رویت است باعث مصرف بهینه انرژی سرمایی می‌شود و مانع باز و بسته کردن درب و اتلاف انرژی می‌شود. مدل خوابیده این محصول چون فضای داخلی بیشتری دارد بسیار کارآمدتر است و پرفروش‌تر می‌باشد. یخچال‌های خوابیده با مدل ایستاده کاملا متفاوت هستند.

یخچال‌های خوابیده ویترینی برای قرار گیری نیاز به فضای زیادی داند.اما به دلیل عمق و گنجایش بالایی که دارند ظرفیت بسیاری برای حجم بالایی از مواد غذایی دارند. یخچال‌های خوابیده و یخچال‌های ویترینی نسبت به دیگر مدل‌ها ظرفیت بیشتری دارند. این دستگاه دارای ساختار و طراحی ویژه ای می‌باشد که مورد جلب رضایت مشتری قرار می گیرد.

شیشه‌های تعبیه شده در تمام ابعاد یخچال ویترینی از جنس دوجداره شفاف و مقاوم است.برای روشنایی و نورپردازی ابعاد داخلی یخچال می‌توان از لامپ‌های ال ای دی بهره برد که در رنگ‌های متفاوتی در بازار موجود است.یخچال‌های ویترینی خوابیده دارای درب های کشویی یا لولایی هستند.مهمترین فاکتور در این نمونه یخچال‌ها قرار گیری چرخ در بخش تحتانی موجب سهولت در جابجایی و حمل و نقل می گرد. دمای داخلی دستگاه با تنظیمات مربوطه کاملا انجام می گیرد.

یخچال ویترینی ایستاده

یخچال‌های ایستاده صنعتی یکی از انواع یخچال‌های صنعتی یا فروشگاهی به شمار می‌آید. همانطور که از نامش پیداست به صورت ایستاده یا عمودی طراحی شده اند. بیننده گرامی یخچال‌های ایستاده صنعتی در انواع تک درب، دو درب و … با ابعاد گوناگون و طرح های متفاوت خریداری نمایید. یکی از مهمترین فاکتورهای این دستگاه فضای کمی می‌باشد که اشغال می‌کند. یخچال‌های ایستاده بر اساس تعداد درب‌ها شناخته شده اند. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود و فضای موجود یخچال مورد نظر خریداری نمایید.

مدل ایستاده نسبت به میزان حجم دهی مواد غذایی فضای کمی را اشغال می‌کند ولی یخچال با مدل‌های ویترینی مناسب فروشگاه بزرگ مواد غذایی می‌باشد. انتخاب درب‌های یخچال‌های ایستاده وابسته به نیاز مشتری است  با انتخاب شما طراحی می‌گردد.بنابراین هر چه تعداد درب یخچال بیشتر باشد فضای بیشتری اشغال می‌شود. مدل‌های تک درب می‌توانند به صورت لولایی تولید شوند ولی مدل دو درب یا چند درب قابلیت سفارش در طرح‌های بیشتری وجود دارد.

یخچال-مکعبی-در-شیراز

قابلیت‌های انواع یخچال ویترینی

یخچال‌های ویترینی به دلیل نمای فوق العاده شیک و قابلیت‌هایی که دارد توانسته جایگزین مناسب برای یخچال‌های قدیمی باشد و در فروشگاه‌ها، هایپرمارکت‌ها، سوپری‌ها و رستوران‌ها قابل رویت است و می‌تواند این گونه خود را بازار تلقین کند.

فواید یخچال‌های ویترینی شامل موارد زیر است

  1. این دستگاه‌ها نسبت به یخچال‌های قدیمی فضای کمتری را اشغال می‌کنند و بازدهی بیشتری در اختیار صاحب خود قرار می‌دهد.
  2. طراحی و زیبایی منحصربفرد در ساختار یخچال‌های ویترینی موجب افزایش توان خرید و فروش کالا و برخورداری از روشنایی بالا به کمک نورهای LED، شیشه‌های دوجداره نشکن و شفاف و درب‌هایی با کاربری آسان باعث جذب عموم شده است.
  3. تعبیه شدن چرخ چند محور در بخش تحتانی یخچال باعث تحمل وزن مناسب و انتقال در تمام جهات می‌گردد که این مورد بسیار مفید است.
  4. این یخچال‌ها دارای قدرت سرمادهی بسیار بالایی هستند که به دلیل وجود موتورهای قدرتمند انجام می‌گیرد و این امر کمک به تنظیم دما می‌کند.
  5. با بکارگیری درب‌های جدا شونده در یخچال‌های ویترینی و قرارگیری قفسه‌های متحرک این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند فضای درونی را براحتی تخلیه و به آسانی نظافت کنند.

اجزای تشکیل دهنده یخچال‌های ویترینی طبق موار زیر می‌باشد.

یخچال‌های ویترینی شامل اجزای کمپرسور، ترموستات، اواپراتور و کندانسور می‌باشد.

کمپرسور همان موتور یخچال می‌باشد که بخارات حاصل از گاز را به مایع تبدیل کرده و گاز را فشرده می‌کند و سپس در لوله‌های کندانسور هدایت می‌کند.

ترموستات وظیفه قطع و وصل کردن جریان برق به کمپرسور را دارد هنگامی که دمای یخچال بالا می‌رود ترموستات با وصل کردن جریان برق کار خود را شروع کره و چنانچه دمای هوای داخی پایین بیاید با قطع کردن جریان برق از کمپرسور کار خود را به پایان می‌رساند.

اواپراتور قطعه‌ای می‌باشد که برای سرماسازی در یخچال بکار می‌رود.اگر یخچال قدرت سرمازایی نداشته باشد مربوط به این قطعه می‌باشد.

کندانسور لوله کشی‌های شبکه‌ای قرار گرفته در پشت یخچال است؛ وظیفه‌اش تبدیل بخار به مایع است.

قبل از خرید یخچال ویترینی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

یکی از اقدامات اولیه جهت راه اندازی و افتتاح فروشگاه توسط صاحبان کسب و کار در قنادی‌ها، سوپری های مواد غذایی و فروشگاه خرید یخچال ویترینی است. این نمونه یخچال‌ها با نگهداری مواد غذایی سالم و با کیفیت موجب ارتقا در امر فروش و با نمای شیشه‌ای موجب جذب مشتریان می‌گردد. در گذشته یخچال‌های ویترنی به صورت یخچال‌های مکعبی و آکواریومی شناخته شده بودند ولی امروزه یخچال‌های ویترنی جایگزین آن‌ها شده است.

یخچال های ویترینی دارای مشخصات خاصی هستند که از قبیل

  1. نمای شیشه‌ای از نوع دو جداره نشکن
  2. بهره‌گیری از فناوری روز دنیا
  3. قابلیت حمل و نقل به دلیل اعمال چرخ
  4. بدنه استیل با مقاومت بالا و ضد زنگ
  5. بازدهی بالا
  6. شستشوی آسان طبقات
  7. تنوع در ظرفیت مناسب محیط های کوچک و بزرگ
  8. طبق استانداردهای معتبر جهانی

بررسی عیب یابی یخچال های ویترینی

هنگام تعمیر یخچال، زمان مهمترین عامل جهت رفع نقص وارد شده می‌باشد.کنترل زمان مانع عدم فساد مواد غذایی و دارویی و دیگر محصولات  قرار گرفته در یخچال می‌شود. و در صورتی که دچار نقص فنی شود باید توسط افراد مجرب و کار آمد انجام شود.

  1. گاهی اوقات ممکن است که میزان سرمادهی یخچال کاهش یابد و یا کاهش انرژی سرمایی با صدای اضافه همراه باشد. بنابراین امکان تخلیه گاز وجود دارد که در این موارد از روش سنتی کف و آب استفاده می‌شود تا در محل نشتی حباب دیده شود و اگر چنین مواردی دیده نشد یعنی مشکلی بوجود نیامده است.
  2. در برخی موارد با وجود کارکرد کمپرسور یا همان موتور یخچال، قدرت سرمادهی وجود ندارد. لذا قطعات یخچال مانند کمپرسور، ترموستات، کندانسور و اواپراتور باید بررسی شود و این کار توسط تعمیرکار حرفه ای انجام می‌گیرد.
  3. روال کار کمپرسور بدین صورت است که در شرایط ایده آل با جریان ورودی و خروجی برق کار می کند و چنانچه متوقف گردد ممکن است به چه دلیل باشد. کارکردن یخچال به صورت مداوم دلیلی بر خرابی دستگاه می‌باشد و به احتمال زیاد قطعات داخلی و خارجی دچار اختلال شده اند و برای تعمیر باید اقدام کرد.
  4. اگر دمای سرد یخچال در تمام نقاط به طور کامل یکسان نباشد ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. یخچال‌های ویترینی ابعاد بزرگی دارند و از موتورهای قدرتمندی برای برطرف این نیاز بهره مند شده‌اند تا بتواند فضا و حجم بزرگ یخچال را پشتیبانی کند. حال اگر کمپرسور دچار مشکل شود این خرابی ممکن است مربوط به کندانسور، اواپراتور یا ترموستات باشد. هنگام مواجه شدن با چنین مشکلی و جلوگیری از آسیب رسانی به دیگر قطعات یخچال باید حتما به تعمیرکار متخصص مراجعه نمود.

نکات کلیدی در هنگام خرید یخچال ویترینی:

انتخاب یخچال ویترینی مناسب برای کسب و کار شما به عوامل مختلفی از جمله نوع محصول، حجم نگهداری، فضای موجود و بودجه شما بستگی دارد. در هنگام خرید یخچال ویترینی به نکات زیر توجه کنید:

  • نوع محصول: یخچال ویترینی را متناسب با نوع محصولی که می‌خواهید در آن نگهداری کنید انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای نگهداری گوشت و مرغ، به یخچال ویترینی پرده هوا نیاز دارید.
  • حجم نگهداری: یخچال ویترینی را با ظرفیت مناسب برای حجم محصولاتی که می‌خواهید در آن نگهداری کنید انتخاب کنید.
  • فضای موجود: ابعاد یخچال ویترینی را متناسب با فضای موجود در فروشگاه خود انتخاب کنید.
  • بودجه: یخچال‌های ویترینی در قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. قبل از خرید، بودجه خود را مشخص کنید و به دنبال یخچالی باشید که در محدوده قیمتی شما باشد.
  • برند و گارانتی: یخچالی را از برند معتبر و دارای گارانتی مناسب انتخاب کنید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم اکبری): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.