صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

خرید انواع سردخانه بستنی در شیراز

خرید انواع سردخانه بستنی در شیراز

خرید انواع سردخانه بستنی در شیراز

بستنی یکی از خوراکی های مطلوب و دلپذیر عموم مردم می­ باشد که قطعا برای نگهداری این محصول جذاب نیاز به سردخانه می­ باشد.

سردخانه به مکانی اطلاق می­ شود که جهت سرد نگه داشتن انواع میوه و صیفی­ جات، مواد غذایی، لبنیات، خوراکی هایی که برای سالم ماندن و حفظ کیفیت اولیه آن ها به برودت نیاز است کاربرد دارد به معنای جامع تر می توان گفت این دستگاه برای حفظ کیفیت و افزایش طول عمر محصولات غذایی  شامل تاسیسات و لوازم مکفی می­ باشد.

یکی از رایج ترین سردخانه ها را می توان سردخانه بستنی عنوان کرد که بسیار پرکاربرد می باشد و یکی از پر متقاضی ترین نوع سردخانه تولید شده در صنایع برودتی زارعی می ­باشد.

صنایع برودتی زارعی تولید کننده انواع محصولات برودتی شامل یخچال و فریزر صنعتی در مدل­ های ایستاده تک درب، دو درب، سه درب، چهار درب، و.. ویترینی و خوابیده، انواع تجهیزات و آشپزخانه­ ای، لبنیاتی، تاپینگ بستنی، انواع آب سردکن، شیر سردکن و سردخانه یکی از متداولترین تولیدات این کارخانه می­ باشد.

سردخانه دارای انواع متفاوتی می ­باشد و هر کدام ویژگی های خاصی دارند که جهت نیاز مشتری تولید می­ گردد.

انواع سردخانه­ های برودتی شامل سردخانه میوه، سردخانه گوشت، سردخانه جسد، سردخانه بستنی، اشاره کرد که قرار است اینجا به بررسی سردخانه بستنی بپردازیم.

قابل ذکر است که بازده  عملکرد اصلی این دستگاه های سرمایشی برای جلوگیری از فساد محصولات غذایی و همچنین برای افزایش طول عمر بیان کرد.

چنانچه این سردخانه نتواند  محصولات غذایی را در مدت زمان مشخص نگهداری کند نشان می دهد که سردخانه با اصول مهندسی طراحی و اجرا نشده است.نمونه کاربردهای این تجهیزات شامل محفوظ نگه داشتن محصولات کشاورزی، دامداری، مواد غذایی،انواع داروها اشاره کرد.

تجهیزات سرمایشی در انواع مختلفی طراحی و تولید می ­گردد.همانطور که در مطالب پیشین اشاره این تولیدات شامل یخچال صنعتی تا سردخانه می ­باشد.

بنابراین برای تولید هر وسیله صنفی نیاز به اجرای متفاوتی داریم، قسمت­ های مختلفی در هر تجهیز سرمایشی مجود دارد که اجزای اصلی انها کمپرسور، شیر انبساط و پانل می­ باشد.

منظور از پانل ساندویچ پانل های پلی اورتان می باشد که میزان قدرت این صنعت به قدری بالا می باشد که میزان پیشرفت یک کشور را از لحاظ رشد و فناوری بر اساس تعداد واحدهای صنعتی سردخانه کشور می سنجند.در این مقاله قصد داریم به تجهیزات سرمایشی بستنی بپردازیم.

سردخانه بستنی

انواع دما در سردخانه های صنعتی

سردخانه بالای صفر

سردخانه زیر صفر

شرایط سردخانه بالای صفر: برای نگهداری مواد غذایی و محصولاتی که مدت کوتاهی قرار است تحت برودت قرار گیرد و سپس وارد عرصه بازار شود از سردخانه­ های بالای صفر بهره مند می­ شوند.به این تجهیزات سرمایشی کوتاه مدت می­ گویند.این تجهیزات توانایی نگهداری دما را در محدوده بین 1+ تا 4+ درجه سانتی گراد را دارا می ­باشد.

عملکرد سردخانه های بالای صفر، به این صورت است که مواد غذایی به تدریج وارد سردخانه شده و بعد از مدت کوتاهی وارد بازار شده و محصولات جدیدی جایگزین می­ شود.حداکثر مدت نگهداری محصولات در سردخانه بالای صفر حدود 15 روز می ­باشد.

بنابراین برای نگهداری محصولات در بلند مدت از سردخانه های زیر صفر بهره می ­برند که در انبارهای تجاری بیشتر قابل استفاده می ­باشد.سردخانه های زیر صفر دارای دمای کمتری می­ باشند اغلب این تجهیزات سرمایشی مخصوص نگهداری صیفی جات، سبزیجات، مواد لبنی، حتی گل و گیاه می­ باشد.

شرایط سردخانه زیر صفر:این نوع سیستم های سرمایشی تحت عنوان تجهیزات انجمادی عنوان می شود.محدوده دمای این سردخانه ها بین 12- تا 23- درجه سانتیگراد می ­باشد.

محدوده دمایی این قبیل سردخانه ها حدود 18- درجه سانتی گراد است.این نوع وسایل برودتی برای نگهداری مواد غذایی از قبیل مرغ منجمد، گوشت منجمد، ماهی منجمد و صیفی جات منجمد نگهداری می­شود.

این سردخانه های زیر صفر برای محصولاتی کاربرد دارد که نیاز به ماندگاری طولانی تر دارند و قطعا بایستی در دمای کمی نگهداری شوند و طول عمر بیشتری خواهند داشت.

سردخانه بستنی

سردخانه بستنی چیست؟

همانطور که قبلا اشاره شد دمای مورد نیاز برای نگهداری بستنی 18- درجه سانتی گراد می باشد.این رنج دمایی زیر صفر باعث می شود که بستنی شکل و مزه و کیفیت اولیه خود را حفظ کند.

بستنی به دلیل داشتن خامه و چربی نیازمند دمای زیر صفر می­ باشد تا بتواند شکل ظاهری، حالت نرمی و پفکی خود را حفظ نماید.چنانچه از این محدوده دمایی خارج شود بستنی آب شده و شکل ظاهری و مزه خود را از دست می دهد و سریعا دچار واکنش شده و فاسد می­ گردد و طعم و مزه اولیه خود را نخواهد داشت.

به طور کلی برای حفظ و نگهداری بستنی به تجهیزاتی نیازمند هستیم که قادر به تولید دمایی حدود 15- تا 36- درجه سانتی گراد باشد.محدوده دمایی با توجه به نوع بستنی تولید می شود.بایستی بیان کرد که در گذشته برای نگهداری بستنی از دمای نزدیک به صفر بهره مند می­ شدند.

انواع سردخانه برای نگهداری بستنی

سردخانه ثابت

سردخانه متحرک

سردخانه بستنی

سردخانه ثابت: این سردخانه مخصوص مواد غذایی در انبارهای نگهداری و کارخانه می­ باشد.این سردخانه بیشترین کاربرد را برای نگهداری بستنی دارند و به عنوان سردخانه های بستنی شناخته شده اند زمانی که بستنی تولید می ­گردد در این تاسیسات برودتی نگهداری می­ شود بعد از مدت کوتاهی به فروشگاه ارسال می­ گردد.

سردخانه متحرک: این سردخانه همانطور که از نامش مشخص است قابل جابجایی و حمل و نقل می­ باشد. یکی از پرکاربردترین نوع سردخانه متحرک در وسایل حمل و نقل سردخانه بستنی می­ باشد و در مدت زمان معینی انتقال بستنی از کارخانه تولید تا رسیدن به مغازه یا فروشگاه حمل می­ شود و نیازمند این است که بستنی در مکان سردی قرار گیرد تا از آب شدگی و تغییر طعم و مزه آن جلوگیری شود و بعد از انتقال بایستی به مکان سردی منتقل گردد. بنابراین سردخانه متحرک بهترین گزینه می­ باشد.

علاوه بر حفظ دمای موثر برای بستنی موجب کیفیت بیشتر و شکل ظاهری محصول می ­گردد که به آسانی روی انواع کامیون ها، نیسان، وانت، تریلر نصب می­ شود.

این تجهیزات نصب شده روی ماشین ها کمک می کنند که پخش محصول از کارخانه تا محل فروش به سهولت انجام شود و موجب رضایت مشتری هم گردد.

سردخانه بستنی در شیراز

ویژگی های سردخانه لبنیات

1.سیستم های آب یخ

2.اتاق های خنک کننده سریع

3.اتاق های سرد مخصوص پنیر

4.محلی برای نگهداری کره منجمد

5.اتاق های سرمایشی و گرمایشی برای جوجه کشی

6.سیستم های خنک کننده سالن های فرآیند با جوراب های بادی نساجی

7.طرح های واحد خنک کننده هوا کاملا ضد زنگ

8.راندمان انرژی بالا، سیستم های برودتی مرکزی دقیق کنترل شده

9.طراحی اواپراتور بهداشتی مطابق با HACCP

10.استانداردهای طراحی موتور خانه مطابق با اروپا

11.دانستن راندمان بالا، مصرف انرژی کم و برنامه های خازنی زنجیری

12.مناطق تولید سیستم های تهویه مطبوع

13.کنترل دقیق و کنترل از راه دور PLC/SCADA

یکی از عواملی که روی قیمت سردخانه تاثیر گذار می­باشد.ابعاد و دمای سردخانه بالای صفر یا زیر صفر، اجزای بکار رفته در تولید سردخانه شامل نوع برند، و تجهیزات برودتی شامل کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و غیره می توان نام برد.

امید است که این مقاله مورد استقبال شما عزیزان قرار گرفته باشد.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم شفیعی): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.