صنایع برودتی زارعی ، خوش آمدید

صنایع برودتی زارعی، خوش آمدید

خرید سردخانه سبزیجات و صیفی جات در شیراز

خرید سردخانه سبزیجات و صیفی جات در شیراز

خرید سردخانه سبزیجات و صیفی جات در شیراز

صنایع برودتی زارعی با بیش از 20 سال سابقه درخشان تولید کننده محصولات برودتی شامل انواع سردخانه، انواع یخچال صنعتی ایستاده، فریزر صنعتی صندوقی و ایستاده، تجهیزات لبنیاتی، آب سردکن، شیر سردکن و انواع تاپینگ سرد و گرم می‌باشد.

 

سردخانه سبزیجات یکی از محصولات تولید شده توسط این کارخانه می‌باشد که به دلیل مصارف زیادی که دارد جایگاه ویژه‌ای در بازار ایجاد کرده است. این محصول به عنوان سردخانه‌های صنعتی به حساب می‌آیند و محلی برای نگهداری سبزیجات و صیفی جات می‌باشد.

سردخانه سبزیجات در شیراز
سردخانه گوشت
سردخانه جسد
سردخانه مرکبات
سردخانه خرما

صنایع برودتی زارعی تولید کننده انواع محصولات برودتی شامل انواع سردخانه، یخچال و فریزر صنعتی، تجهیزات آشپزخانه‌ای، انواع یخچال‌های ویترینی،آب سردکن و شیر سردکن،تاپینگ سرد و گرم

سردخانه یکی از محصولات صنایع برودتی می‌باشد که در انواع گوناگونی عرضه می‌گردد؛عبارتند از

سردخانه سبزیجات و صیفی جات چیست؟

سبزیجات و صیفی جات جزء آن دسته از محصولاتی می‌باشند که نسبت به دما حساس می‌باشد و بایستی در شرایط ایده آل نگهداری ‌شوند و اگر مدت 2 یا 3 روز در شرایط نامطلوب قرار گیرند پژمرده و پلاسیده می‌شوند و در نتیجه باعث ایجاد بوی نامطبوعی می‌گردد.

تازگی محصول بر روی قیمت بسیار تاثیرگذار است و چنانچه در هنگام عرضه دچار فرسودگی گردد قیمت آن‌ها بسیار کاهش می‌یابد. از دیر باز تاکنون تلاش بیشتر افراد جهت نگهداری این محصولات در تمام فصول سال ستودنی بوده است. نیاز به وجود مکانی سرد جهت خنک نگهداشتن صیفی جات و سبزیجات دیده می‌شده است.اما آن‌ها با راهکارهای گوناگونی سعی داشته‌اند کیفیت اولیه محصول را حفظ کنند تا بتوانند از محصولات بهره‌وری کنند.

با پیشرفت علم و تکنولوژی بر این امر مهم برآمده‌اند که اتاقک یا محفظه‌ای با تجهیزات برودتی تولید کنند که بتوانند این نیاز را مرتفع سازند؛ و آن را تحت عنوان سردخانه نامیدند. پس از اینکه سبزیجات و صیفی جات از مزارع و باغات تولید و برداشت شد. بایستی قبل از عرضه و بازار در محل مناسب و با روش مطلوبی نگهداری و فرآوری شود. در غیر این صورت دچار فساد و گندیدگی می‌شود. فاسد شدن این محصولات در مدت زمان نگهداری وابسته به عواملی مانند دما و رطوبت می‌باشد.

راهکارهایی که موجب کاهش روند فساد محصول می‌گردد. کاهش دما در مدت زمان نگهداری می‌باشد. استفاده از سردخانه سبزیجات و صیفی جات این امکان را برای ما بوجود می‌آورد تا ما بتوانیم در تمام فصول سال از محصول نگهداری کنیم.

سردخانه سبزی در شیراز

انواع سردخانه های صیفی جات و سبزیجات

سردخانه خنک: گستره دمایی این نوع سردخانه از صفر به بالا می‌باشد که جهت نگهداری سبزیجات و صیفی جات کاربرد دارد.

سردخانه انجمادی: گستره دمایی این نوع سردخانه از صفر به پایین می‌باشد و مناسب برای نگهداری محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ منجمد کاربرد دارد.اغلب لازم است که قبل از انجماد حتما مواد غذایی وارد تونل انجمادی شوند.

سردخانه ترکیبی: این سردخانه‌ها ترکیبی از سردخانه‌های بالای صفر و سردخانه‌های زیرصفر می‌باشند و هر محصول بصورت پارتیشن‌های جداگانه تعبیه شده‌اند و بهتر است جهت نگهداری هر محصول سالن مجزایی در نظر بگیرند.

شرایط سردخانه سبزیجات

نگهداری از محصولات صیفی و سبزیجات تحت شرایط مطلوب با دما و رطوبت تعیین شده تحت عنوان اتمسفر کنترل شده می‌باشد. اگر دما دچار نوسان شود در صورت بالا رفتن موجب فساد و در صورت پایین آمدن باعث یخ زدن محصول می‌گردد. رطوبت اگر کافی نباشد محصول خشک می‌شود و از بین می‌رود.

سردخانه‌هایی جهت نگهداری میوه می‌باشد باید ترکیبی از دو گاز اکسیژن و گاز کربنیک باشد. فرآیند تنظیم غلظت این دو گاز برای کنترل اتمسفر ضروری است.

تجهیزات سردخانه صیفی جات و سبزیجات

سردخانه جهت نگهداری سبزیجات و صیفی‌جات مجهز به تجهیزات گوناگونی می‌باشد. انتخاب مناسب اجزاء، نصب و راه اندازی مناسب، دستگاه ها، صاحبان سردخانه مواد غذایی را در مدیریت بهتر کسب و کار یاری خواهند کرد. دو عامل مهم دما و رطوبت در هر سردخانه لازمه نگهداری و شرایط ایده آل محصولات می‌باشد. هر چقدر دما و رطوبت سردخانه کنترل شده باشد بهره وری محصولات بیشتر خواهد بود.

شرایط نگهداری سبزیجات در سردخانه بالای صفر

سردخانه بالای صفر با ایجاد دمای مطلوب موجب افزایش طول عمر و حفظ کیفیت اولیه می‌شود. هر چه محصول کیفیت بهتری داشته باشد با قیمت بالاتری می‌توان فروخت و عرضه و تقاضای بیشتری خواهد داشت و موجب ارتقا در امر فروش می‌گردد و باعث سود آوری کشاورزان می‌گردد. جدولی در پایین مقاله درج شده که میزان دماهای مطلوب صیفی جات را نشان می‎دهد. بدون هیچ گونه تغییر شیمیایی و بدون اینکه آسیبی به محصول وارد شود.

 

دمای مطلوب برای نگهداری میوه‌ها، بالای صفر می‌باشد در صورتی که در دمای زیر صفر قرار گیرند کیفیت خود را از دست داده و ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کند. برای اینکه ظاهر صیفی جات حفظ گردد و تخریب نشود باید در دمای پایین نگهداری کرد و در نتیجه مانع از رشد و تکثیر میکروارگانیسم‌ها می‌گردد.

در حفظ و نگهداری میوه و سبزیجات باید کوشش کرد بایستی دقت کرد که محصول از لحاظ ظاهر، بو، طعم و مزه دچار فساد نشود و ویتامین محصول حفظ گردد. فاسد شدن جزیی محصول می‌تواند در ارزش تجاری محصول تاثیرگذار باشد با وجود اینکه محصول قابل مصرف است ولی همین خرابی جزیی و تغییر در ظاهر، فرآیند قیمت و فروش را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

 

پروسه فاسد شدن مواد غذایی به دو بخش مهم داخلی و خارجی منتهی می‌گردد. بخش داخلی مربوط به درون میوه می‌باشد و تولید آنزیم‌های طبیعی که در نتیجه مواد آلی موجود می‌باشد و عوامل خارجی مربوط به باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها می‌باشد که موجب تخریب میوه و سبزیجات می‌گردد. بایستی اذعان داشت نگهداری همزمان میوه‌ها و سبزیجات کنار هم قطعا باید در شرایط ایده آل انجام شود.

 

در صورتی این امر امکان پذیر است که دما و رطوبت و تنفس کاملا یکسان باشد. در غیر این صورت هر کدام بایستی در محفظه جداگانه ذخیره سازی کرد. مشکل دیگری که ممکن است صاحبان کسب وکار با آن روبرو شوند بو گرفتن بخشی از محصولات است. حتی نباید در مدت زمان کوتاه با هم نگهداری کرد. به عنوان نمونه سیب زمینی جزء محصولاتی می‌باشد که انتشار شدید بو دارد و می‌تواند به انواع میوه و سبزیجات منتقل کند و نباید با آن‌ها نگهداری کرد.

سردخانه صیفی جات در شیراز

شرایط نگهداری سبزیجات در سردخانه زیر صفر

میوه ها و محصولات را می‌توان بصورت تکه تکه، خرد شده یا پوره بصورت یخ زده در سردخانه زیر صفر نگهداری کرد. گستره دمایی این سردخانه ها تا 12- درجه سانتیگراد قابل تعریف است. سرد کردن محصول باعث دوام و حفظ کیفیت می‌گردد و زمان نگهداری مفید محصول را می توان این گونه افزایش داد.

میزان رطوبت و جریان هوا در سردخانه بالای صفر

وجود سردخانه برای کشاورزان و بسیاری از صنایع پارامتر ضروری به حساب می‌آید. اغلب محصولات کشاورزی مانند میوه وسبزیجات در فصل‌های برداشت تولید انبوهی دارند و عرضه آنها در بازار ممکن است با کاهش قیمت روبرو شود. برای جلوگیری از چنین مشکلی در سردخانه نگهداری می کنند. این امر موجب می‌شود در فصل کمبود محصول و غیر از کاشت طیبعی بتوان با بازار عرضه کرد و با قیمت مناسب‌تری به فروش رساند. وجود سردخانه و انبار محصولات کشاورزی کمک به عرضه و تقاضا و تنظیم بازار می‌کند و موجب سود بیشتر کشاورز می‌گردد.

 

استفاده از سردخانه دارای مزیت‌هایی می‌باشد عبارتند از افزایش طول عمر محصول، سود آور بودن، کمک به تنظیم بازار که باعث شده بطور گسترده‌ای از سردخانه استفاده شود. سردخانه‌ها در دو نوع بازه زمانی بالای صفر و زیر صفر و در مدل کانکس و اتاقک طراحی می‌شوند. سردخانه‌های کانکس متحرک به دلیل اینکه به آسانی قابل جابجایی هستند به دلیل تنوع در طرح می‌توان در مدل‌های گوناگون استفاده کرد. این سردخانه‌ها مزیت‌هایی دارند نظیر، سهولت در مدیریت، کنترل، سرویس و نگهداری، که موجب سهولت می‌گردد و نسبت به سردخانه ها راحت تر است.

 

اغلب میوه ها و سبزیجات در سردخانه‌های بالای صفر نگهداری می‌شوند و اگر در سردخانه زیر صفر قرار گیرند باعث کاهش کیفیت محصول می‌گردد و فاسد می‌شود. فقط در صورتی می توان از بازه زمانی زیر صفر استفاده کرد که محصول به صورت پوره باشد و قابل انجماد باشد.

اختلاف بین فشار بخار محصولات و هوای موجود در سردخانه به عنوان تابعی از رطوبت نسبی و میزان سرعت هوا است و اگر رطوبت نسبی کاهش یابد، سرعت هوا افزایش می‌یابد و در نتیجه موجب کاهش رطوبت می‌گردد. بنابراین در شرایط ایده آل هوای ساکن با رطوبت 100 درصد در سردخانه بالای صفر است که از کپک زدن محصول جلوگیری می‌کند. برای اینکه محصول سالم بماند باید رطوبت کمی از 100 درصد کمتر باشد و سرعت هوا به اندازه کافی زیاد شود تا کیفیت تضمین گردد.

نوع محصول

دمای نگهداری

رطوبت نسبی

مدت نگهداری(روز)

خیار

7 الی 9 درجه

95

70تا 94

اسفناج

0الی 1درجه

90تا95

7تا 14

پیاز

0الی 1 درجه

92 تا95

10تا 14

هویج

0الی 1 درجه

90 تا 95

120تا 210

دمای سردخانه سبزیجات و صیفی جات

دمای بهینه جهت نگهداری سبزیجات و صیفی جات معمولا بالای صفر می‌باشد و از نقطه انجماد بالاتر است. ولی برخی از صیفی جات به دما حساس می‌باشند و اگر از این دمای بحرانی بالاتر یا پایین‌تر بروند دچار تخریب می‌گردند. مثلا اگر از دمای 13 درجه سانتیگراد فراتر رود پوستش سیاه می‌شود.

سردخانه صیفی جات در شیراز

کنترل گاز اطراف میوه ها و سردخانه میوه

پس از اینکه میوه ها چیده شدند جهت نگهداری در سردخانه همچون محصول زنده اکسیژن را مصرف می‌کند و دی اکسید کربن دفع می‌کند. به همین دلیل در مدت زمان نگهداری موجب خرابی می‌شود. اگر میزان اکسیژن در سردخانه میوه با آب بند و هوابند کنترل شود. می‌توان طول عمر میوه ر در دمای بالای صفر افزایش داد.

اگر محصول در شرایط کنترل اتمسفر قرار گیرد و میوه اکسیژن لازم را جذب کرده و اضافه آن با تزریق نیتروژن دفع می‌گردد و با حذف دی اکسید کربن باعث ایجاد خواب مصنوعی می‌شود. بنابراین زمان نگهداری محصول با اکسیژن، دی اکسید کربن، و اتیلن کنترل شده می‌توان افزایش داد. بطور مثال می‌توان سیب را تا یک سال این گونه حفظ کرد.

مشخصات فنی سردخانه سبزیجات و صیفی جات

جنس بدنه سردخانه از ساندویچ پانل می‌باشد که با تزریق مواد پلی اورتان عایق مناسبی تولید می‌گردد. از پرتی انرژی جلوگیری می‌کند و در نتیجه موجب حفظ حرارت و برودت می‌گردد. گستره دمایی سردخانه بین 18- تا 5+ درجه سانتیگراد تعریف می‌گردد. ابعاد سردخانه طبق سفارش مشتری تولید می‌گردد. می‌توان سردخانه را بصورت ثابت یا متحرک، ویترین دار یا سیار ایجاد کرد. سردخانه ها بدون برفک می‌باشند. عایق بندی از مواد پلی اورتان تولید می‌شود. کمپرسور بهترین برند روز بازار و کندانسور و اواپراتور هم بهترین برند بازار تهیه می‌گردد. این سردخانه مناسب جهت رستوران‌ها، انبارهای میوه، مواد پروتئینی و کشتارگاه می‌باشد.

اصول انبار کردن صیفی جات و سبزیجات

نگهداری برخی از محصولات در سردخانه بایستی در شرایط خاص انجام می‌شود. میوه هایی مثل موز و سیب باید اندکی قبل از رسیدن در سردخانه قرار داد ولی میوه هایی مثل انگور باید کاملا رشد کند و سپس در سردخانه گذاشت. گوجه فرنگی جزء محصولاتی می‌باشد که باید به طور کامل رشد کند. هر گونه پژمردگی و آسیب دیدگی بر روی محصول بر روی قیمت تاثیرگذار است و باعث می‌شود ارزش تجاری کاهش یابد. برخی میوه‌ها بعد از چیدن در سردخانه تنفس کرده و تولید گاز می‌کنند و باعث ایجاد فعل و انفعالاتی در ظاهر میوه می‌شود. ترکیب میوه‌ها با هم و نگهداری آن‌ها بصورت مختلط امکان پذیر نیست. مگر اینکه میزان دما و رطوبت کنترل شده باشد. ولی بهتر این است ک هر کدام بصورت مجزا نگهداری شوند.

 

ترجیحا از جعبه‌های پلاستیکی جهت این کار استفاده شود مناسب‌تر است. زیرا مانع از تولید بو و فساد محصول و آلودگی ناشی از قارچ و باکتری می‌شود. میزان رطوبت لازم جهت نگهداری محصول کمی از 100 درجه پایین تر است اگر رطوبت کم باشد آب موجود در میوه از دست می‌رود و چروکیده می‌شود. بنابراین اکثر میوه بین 85 ال 95 درصد می‌باشند ولی این نکته را باید در نظر گرفت که رطوبت 100 درصد باعث رشد و نمو کپک می‌شود.

نکات استفاده از سردخانه

  • عدم نگهداری دو محصول در یک سردخانه مگر در شرایط خاص
  • کنترل، نظارت، بازرسی مستمر از کیفیت محصول
  • قرار گیری جعبه‌ها با فواصل منظم جهت عبور هوا
  • جداسازی میوه سالم از آسیب دیده
  • عملیات واکسینگ(روغن کشی میوه در صورت لزوم) جهت نگهداری
  • مجزا کردن سردخانه مرکبات، سیب و خرما

طراحی و تولید سردخانه به عوامل مختلفی وابسته می‌باشد عبارتند از نوع کمپرسور، کندانسور، عایق بدنه سردخانه، درب سردخانه، متراژ سردخانه، و میزان برق مصرفی که قطعا بر روی قیمت تاثیرگذار است.بدیهی است ک نمی‌توان قیمت واحدی را اعلام کرد که جهت اخذ قیمت دقیق می‌توانید با مشاورین متخصص صنایع برودتی زارعی از طریق صفحه تماس با ما ارتباط برقرار کنید.جهت مشاهده محصولات می‌توانید به گالری تصاویر مراجعه نمایید.از طریق کانال آپارات می‌توانید محصولات ما را دنبال کنید.امید است که مطالب مفید واقع شده باشد.

مشتری عزیز شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات صنایع برودتی زارعی با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

با ما در ارتباط باشید:

شماره های تماس: 

کارشناس فروش(خانم شفیعی): 09372034645  

خدمات پس از فروش(خانم غلامی): 09173299281 

 09177136851     0713-7731520-22-24-26

آدرس کارخانه : شیراز – شهرک صنعتی – میدان سوم

 

آدرس دفتر فروش : شیراز – شهرک صنعتی – بین میدان اول و دوم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.